دریاچه قلب مانند از منظر فضا

آژانس فضایی اروپا اخیراً در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام تصویری جالب از دریاچه "Khukh" در مغولستان را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، توماس پسکی (Thomas Pesquet) فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی موفق به ثبت تصویری بی نظیر از دریاچه "Khukh" از فضا شد.

تصاویر فضایی ابزارهای بسیار مناسبی برای ارتباطات علمی هستند و پژوهشگران با مطالعه آنها می‌توانند اطلاعات بسیار مهمی را به دست آورند.

اولین تصاویری که از زمین توسط فضانوردان ناسا در دهه ۱۹۶۰ گرفته شد، به جهانیان نشان داد که زمین شکننده است، اما پس از سال‌ها با این تصویر می‌توان دریافت که عشق به این زمین و دوست داشتن آن می‌تواند بهترین کار جهانیان باشد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی بیش از ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند؛ این ایستگاه فضایی با مانورهای «تجدید ارتفاع» با استفاده از موتورهای زیوزدا (ماژول ایستگاه فضایی)، پیوسته مدار خود را در ارتفاع بین ۳۳۰ و ۴۳۵ کیلومتر (۲۰۵ و ۲۷۰ مایل)، حفظ می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید