دانشگاه علم و صنعت میزبان نهمین نشست سراسری معاونان بین الملل مراکز آموزش عالی

  • تاریخ انتشار : 1397/11/24 ساعت : 22:21 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به میزبانی دانشگاه علم و صنعت در ۲۸ بهمن برگزار می‌شود.

دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ماه منتهی به آخر سال، اشتراک نظر و بهره‌مندی از آرا و پیشنهادهای معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌هاست.

وی ادامه داد: معتقدیم که معاونان و مدیران بین‌الملل به عنوان کنشگران اصلی سیاستگذاری تعاملات علمی بین‌المللی در دانشگاه‌ها در اثنای فعالیت‌های سالانه خود به تجربیاتی دست می‌یابند که انتقال آنها به دیگر همکاران دانشگاهی، درهای جدیدی از همکاری را خواهد گشود. ضمن آن که این نشست فرصتی است تا به شناسایی موانع و مشکلات تعاملات علمی بین‌المللی بپردازیم و در حد توان برای تسهیل موانع در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، از دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری برتر در حوزه فعالیت‌های علمی تقدیر می‌کنیم.

وی گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان با حضور وزیر علوم و جمعی از مقامات وزارت برگزار خواهد شد ضمن آن که از دانشگاه‌هایی که در حوزه تعاملات علمی بین‌المللی موفق بوده‌اند یا با عنایت به تلاش‌های اخیر، در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اند، تقدیر خواهیم نمود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی اشاره کرد: برگزاری دو نشست تخصصی با عناوین روند همکاری‌های علمی بین‌المللی و همچنین امنیت در تعاملات علمی بین‌المللی از دیگر برنامه‌های نشست می‌باشد که با حضور مقامات و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برگزار خواهد شد.

دکتر سالار آملی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار، امسال از تعدادی از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران دعوت کردیم تا در نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌الملل حضور یابند تا ضمن ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همکاری‌های علمی کشور خود با ایران از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی کشورمان برای توسعه همکاری‌ها آگاهی یابند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید