معاون مدیرکل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم:

نباید جذب دانشجوی خارجی باعث کاهش سطح آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها شود

  • تاریخ انتشار : 1397/11/25 ساعت : 12:34 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
معاون مدیرکل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بایستی به این موضوع بیشتر توجه کرد که پذیرش دانشجویان غیرایرانی نبایستی موجب شود که سطح آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها کاهش یابد؛ چرا که این دو مؤلفه در روند دانشگاهی بسیار با اهمیت است.

به گزارش ایسنا، مهرداد احمدزاده شامگاه گذشته در مراسمی با عنوان "جشن ملل در چله انقلاب" به همراه سفیران صلح و دوستی اظهار کرد: وجود دانشجویان بین‌الملل به خصوص در سال‌های اخیر که منجر به شکوفایی علمی نیز شده است، سبب شده که این افتخار را داشته باشیم که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر علمی خود را به جهانیان بنماییم.

وی ادامه داد: شاید در گذشته نه‌چندان دور، دانشگاه‌های دنیا، اطلاعی از کشوری به نام «ایران» نداشتند. اما امروز پس از گذشت چندین سال، با توجه به کسب رتبه‌های بالا و حائز اهمیت علمی و همچنین فرایندهای آشنایی‌سازی جهانیان با فرهنگ ایرانی، همچنان نامی ناشناخته در دنیا نباشد. این مسئله بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

معاون مدیرکل سازمان امور دانشجویان بین‌الملل وزارت علوم تصریح کرد: همچنین هنگامی که صحبت از مهمان‌نوازی ما ایرانیان به میان می‌آید، تنها در گزارش‌های گردشگران از این موضوع سخن به میان می‌آمد، اما اکنون ما میزبان شما هستیم و این رویداد به خوبی مهمان‌نوازی ایرانیان را به رخ می‌کشد. ما ملتی خوش‌استقبال هستیم و امیدوارم که خوش‌بدرقه نیز باشیم.

احمدزاده بیان کرد: امیدوارم که شما پیام صلح و دوستی ایرانیان را به جهان مخابره کنید و به گوش دنیا برسانید که جهانِ همراه با دوستی و صلح، زیباتر است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید