با محصول جدید یک شرکت آمریکایی امکان‌پذیر شد

بررسی داده‌های پزشکی بیماران در یک مدل سه‌بعدی

یک شرکت امریکایی، فناوری جدیدی ارائه داده که اطلاعات پزشکی بیماران را در یک مدل سه‌بعدی بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، یک شرکت آمریکایی موسوم به "مدیویس" (Medivis) که تخصص آن در ادغام داده‌های واقعی و تولید ابزار تجسمی برای جراحان است، قصد دارد محصول جالبی به بازار عرضه کند.

این شرکت توسط "اوساما چودهری" (Osamah Choudhry) و "کریستوفر مورلی" (Christopher Morley)، دو دستیار پزشک "مرکز پزشکی نیویورک" (NYU Medical Center) بنیان گذاشته شد. این دو بنیانگذار برای ابداع نخستین نمونه محصول خود، با برخی مهندسان همکاری کردند و سپس تصمیم گرفتند شرکت "مدیویس" را تأسیس کنند.

این شرکت در حال حاضر قصد دارد نخستین محصول خود موسوم به "سرجیکال ای‌آر" (Surgical AR) را با ۲.۳ میلیون دلار سرمایه و همکاری شرکای بزرگی مانند "دل" (Dell) و "مایکروسافت" (Microsoft) به بازار عرضه کند.

این فناوری، راهی را به سوی تحقق یکی از رؤیاهای فناوری در حوزه پزشکی نشان می‌دهد. "مورلی" گفت: محصول ما می‌تواند وضعیت بیمار را با کمک روش تصویربرداری "تمام‌نگاری" (Holography) نشان دهد.

شرکت "مدیویس" با کمک این ابزار جدید می‌تواند به داده‌های مربوط به بیمار دست پیدا کند و آنها را به صورت بصری در یک مدل سه‌بعدی ارائه دهد تا پزشکان برای برنامه‌ریزی جراحی از آنها استفاده کنند. این مدل، نقشه‌ای به جراح ارائه می‌دهد تا بهترین روش را برای جراحی پیدا کند.

"مورلی" افزود: رابطه میان تصویربرداری پزشکی و به کار بردن آن در جراحی کمک می‌کند که به کار بردن بسیاری از محصولات جدید امکان‌پذیر شود.

"مدیویس" تاکنون برای وارد کردن نخستین نمونه محصول خود به تنظیمات جراحی، با دانشگاه‌های پنسیلوانیا و نیویورک همکاری کرده است.

این شرکت، برخی از قابلیت‌های یادگیری ماشینی را به کار برده تا پیش از برنامه‌ریزی برای جراحی، مرتبط‌ترین اطلاعات در سوابق پزشکی بیمار شناسایی شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید