همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۲ پروژه عمرانی در زمینه توسعه زیرساختی دانشگاه صنعتی قوچان

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان این دانشگاه را جزو ۹۰ دانشگاه مستقل ایران توصیف کرد و گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، فرصت تحصیل برای همه اقشار جامعه فراهم شده که البته توجه به امر کیفیت در آموزش عالی ضروری است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر بهشتی در آئین بهره‌برداری از دو پروژه زیرساختی عمرانی این دانشگاه در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی به ۱۸ برابر شدن سهم ایران در تولید علم جهان اشاره کرد و گفت: امروز ایران جزو ۱۲ کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی است و رتبه ۴ نانو در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

وی رشد بی‌رویه مراکز آموزش عالی و عدم توجه به کیفیت در برخی مؤسسات و مراکز آموزش عالی در سالیان گذشته را یکی از آسیب‌های جدی در این حوزه دانست و افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، فرصت تحصیل برای همه اقشار جامعه فراهم شده که البته توجه به امر کیفیت در آموزش عالی ضروری است.

بهشتی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قوچان در زمره ۹۰ دانشگاه مستقل ایران قرار دارد، افزود: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام که بر اساس ۵ شاخص صورت می‌گیرد، دانشگاه صنعتی قوچان توانسته است جایگاه چهاردهم را به دست آورد.

وی تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور تعداد زیادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در میان دانشمندان پر استناد علمی جهان هستیم که مایه افتخار و بالندگی ایران اسلامی هستند؛ خوشبختانه وجود نام یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در میان این دانشمندان ارزشمند نیز باعث افتخار، مسرت و خوشحالی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این آئین که با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی قوچان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد؛ نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه صنعتی قوچان در زمینه‌های علمی و پژوهشی، توسعه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و تربیت بدنی در معرض دید حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید