نگاهی به برخی رویدادهای دومین روز جشنواره موسیقی فجر

از ابراز همدردی با حادثه تروریستی تا تقدیم یک قطعه به محمدرضا شجریان

دومین روز از جشنواره موسیقی فجر با ابراز همدردی با حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و اهدای یک قطعه به محمدرضا شجریان و دعا برای سلامتی این هنرمند سپری شد.

به گزارش ایسنا، سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر دومین روز خود را پشت سر گذاشت و در برخی سالن‌ها با استقبال زیادی همراه شد.

ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی در تالار وحدت با آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان و تقدیم یک قطعه به این استاد آواز ایرانی روی صحنه رفت. وحید تاج که به عنوان خواننده این ارکستر روی صحنه آمده بود، پیش از اجرا قطعه موج، این تصنیف را به محمدرضا شجریان تقدیم و برای این هنرمند آرزوی سلامتی کرد.

آنسامبل آتلاس نیز مهمان دانمارکی جشنواره موسیقی امسال بود که اجرای خود را با نواختن قطعه‌ای الهام‌گرفته از میدان نقش جهان اصفهان و با ابراز همدردی و تسلیت برای شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان آغاز کرد.

همچنین گروه سایه ارغوان در دو بخش به اجرای قطعات خود که اشعار آن اغلب از هوشنگ ابتهاج بود، پرداخت. این گروه حدود ۱۰ دقیقه با تأخیر در سالن تقریباً پر ایوان شمس اجرای خود را آغاز کرد. پس از پایان اجرا هم حاضران به تشویق اعضای این گروه موسیقی پرداختند و برخی با اهدای گل از آنها تقدیر کردند. دو فرزند خردسال اعضای گروه نیز هنگام اهدای گل به روی سن آمدند و در کنار اعضای این گروه ایستادند.

دومین شب از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی با اجرای گروه موسیقی ابد و کوارتت گیتار آمل به کار خود پایان داد. حمیدرضا کشورپژوه در ابتدای مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از عنوان‌های قطعاتی که قرار بود به اجرای آنها بپردازند؛ با تعجب یاد کرد، به نوعی که گویا عناوین قطعات برایش شناخته شده نیست! این حاشیه برای لحظاتی خنده حضار را با خود به همراه داشت.

وی سپس با خنده به حاضران در مراسم گفت: اصلاً خیلی به اسامی قطعات توجه نکنید و بیشتر از اجرای قطعات لذت ببرید.

اجرای گروه ابد از دقایق اولیه و به موقع با اجرای قطعه خیره و با تشویق حاضران آغاز شد. در حالی که تقریباً تمام صندلی‌ها پر بود، به رغم اجراهای خوانندگان پاپ که با شور و هیجان و همراهی حاضران روبه‌روست، حاضران برای اجرای گروه ابد سکوت را بیشتر ترجیح دادند.

دومین روز از سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در حوزه موسیقی محلی نیز با اجرای گروه‌های انوار جام از تربت حیدریه و هامون سیستان رقم خورد.

گروه سون بند نیز بخش پاپ شب دوم جشنواره را در برج میلاد بر عهده داشتند.

ایجاد فضایی برای استراحت خبرنگاران در تالار وحدت نیز در روز دوم جشنواره امسال رقم خورد. نبود پاویون برای اهالی رسانه در تالار وحدت به عنوان مرکز اصلی جشنواره موسیقی موضوعی است که پیش‌تر و در ادوار گذشته اعتراض و گلایه خبرنگاران را به دنبال داشت، در نهایت امسال تا اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید