بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش»:

نگاهمان به جنگ، بی‌طرفانه است

بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش» درباره داستان این مجموعه گفت: فیلمنامه این سریال را خانم مونا انوری‌زاده نوشته است و با صحبت‌هایی که با آقای همایون اسعدیان (کارگردان) مجموعه داشتند، مبنا بر این بود که نگاه بی‌طرفانه در تعریف جنگ داشته باشیم و احساسات و تمایلات خود را که دوست داریم هر لحظه پیروز جنگ باشیم را کنار بگذاریم؛ البته در پایان جنگ ما پیروز بودیم.

فرید سجاد حسینی که خود کارگردان است، در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان مطالب بالا درباره معیار تولید یک سریال دفاع مقدس موفق که می‌تواند در جذب مخاطب درست عمل کند، خاطرنشان کرد: عناصر زیادی در این زمینه دخیل هستند که می‌توان از بیان صادقانه و درست‌گویی وقایع نام برد. همچنین باید به فرار از شعارها و بایدها و نبایدها در این راستا اشاره کرد. ما باید در نظر بگیریم که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم از برخی مقررات و خط قرمزها عبور کنیم؛ البته می‌توان برای نشان دادن برخی مسائل از ترفندهایی استفاده کرد؛ برای مثال خواهر و برادری در این سریال نمی‌توانند موقع وداع همدیگر را در آغوش بگیرند و در فضای این سریال آقای اسعدیان ترفند قشنگی برای این کار ایجاد کرد.

او درباره اینکه سریال «لحظه گرگ و میش» نگاه واقع‌بینانه‌ای به دوران دفاع مقدس داشته است، اظهار کرد: این سریال جنگ را تا زمانی که به ثمر می‌رسد و پیروز می‌شویم را با تمام سختی‌ها و تلخ‌کامی‌هایش به شکل صمیمانه و خوب تصویر کرده است.

سجادی حسینی درباره بازیگران تازه‌کاری که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند، بیان کرد: ما در «لحظه گرگ و میش» بازیگران جدید نداشتیم اما برخی کم‌تجربه بودند؛ البته نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و آقای اسعدیان هم آن‌ها را به خوبی هدایت کردند.

او ادامه داد: مردم ما سلیقه خود را دارند و در یک شرایط خاص اجتماعی زندگی می‌کنند و میزان توقع‌شان هم بی‌بند و بار و پراکنده نیست به همین دلیل این سریال توانست مخاطب را جذب کند و بسیاری این سریال را دوست دارند، آن را دنبال و یا نفی و تأیید می‌کنند. قصه این سریال فراز و فرودهایی دارد، حتی برخی از بینندگان از تعداد زیاد مرگ و میرهای این سریال دلشان گرفته است.

سجادی حسینی خاطرنشان کرد: خوش ساخت بودن، بازی و دکور واقع‌گرایانه، صحنه‌های درست، کارگردانی خوب و بیان صادقانه در جذب مخاطب برای این سریال تأثیر داشته است.

او با بیان اینکه سریال «لحظه گرگ و میش» ۵۰ قسمت است و حدوداً تا اواسط اسفند ماه به روی آنتن می‌رود، گفت: من نمی‌دانم برای قصه این سریال از چه منابعی استفاده شده اما می‌دانم که به طور کامل تحقیق کرده‌اند و زحمت کشیده شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید