هنر , همایش پیشکسوتان , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی " />

وزیر فرهنگ:

«هنر» تماشاگه چگونه زیستن یک ملت است

کیش - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت که در جزیره کیش برگزار شد؛ هنر را گوهری تابناک و تماشاگه چگونه زیستن یک ملت توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در این پیام که شنبه شب در جمع 280 نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور و خانواده های آنان در هتل مارینای کیش خوانده شد، افزود: در پرتو گوهر تابناک هنر می توان چگونه زیستن ملتی را از گذشته های دور تا به امروز به تماشا نشست، گوهری که آیینه تمام نمای اشک ها، لبخندها، پیروزی ها، شکست ها، بن بست ها، گشایش ها، فراز و نشیب ها در مدار تاریخی یک ملت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این پیام که تو سط سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت خوانده شد، اضافه کرد: هنرمندان با بهره گیری از الهامات و توانمندی های خاصی که در ضمیر خودآگاه و ناخوداگاه شان به ودیعه نهاده شده به ثبت اطراف خویش همت می گمارند تا آن را در صور مختلف متجلی کنند.
صالحی در پیام خود ضمن تجلیل از مقام هنر و هنرمند تصریح کرد: ارج نهادن به هنرمندان بویژه پیشکسوتان این عرصه که کوله باری از تجربه های گرانبها را بر دوش دارند، ارج نهادن به هنر، آرمان ها و کیان این سرزمین پهناور است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان بانی برگزاری این همایش افزود: این موسسه با تلاشی بی شائبه در طول سال های گذشته تا به امروز با مهرورزی تمام، در این راه مهم، گام هایی محکم برداشته که امید است این راه با افقی روشن ادامه یابد.
پیشکسوتان هنر به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز 25 بهمن از سراسر کشور در کیش گردهم آمدند و ضمن دیدن جاذبه های گردشگری این جزیره در برنامه های جانبی شرکت کردند.
همایش عمومی این هنرمندان پیشکسوت، شنبه شب در هتل مارینای جزیره کیش برگزار شد، در این همایش ضمن تجلیل از پیشکسوتان رشته های مختلف از فعالان عرصه اطلاع رسانی حوزه های هنری نیز تجلیل و در پایان بیانیه این همایش در 8 بند خوانده شد.
قدردانی از مسئولان فرهنگی به خاطر برگزاری دورهمی پیشکسوتان، درخواست تداوم حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت، اعلام عزم جدی برای حفظ و حراست از فرهنگ و هنر و توجه به نسل جوان، ضرورت توجه به اقتصاد هنر و هم اندیشی و مشورت با بزرگان هنر کشور در این زمینه از جمله بندهای این قطعنامه بود.
همچنین در این بیانیه شکست فرهنگی به مراتب سنگین تر از شکست اقتصادی توصیف و بر صبر و پایداری به عنوان راهکار گذر از شرایط سخت کنونی تاکید شده است.
پیشکسوتان رشته های مختلف هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری در بخش هایی از این بیانیه خواستار انعکاس و توجه به این گونه همایش ها شدند.
موسسه هنرمندان پیشکسوت مصوب سال 1385 شورای عالی انقلاب فرهنگی و از ظرفیت های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است که با هدف تکریم پیشکسوتان هنر، فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است.
اکنون 800 پیشکسوت از رشته های مختلف هنر از نقاط مختلف ایران زمین عضو این موسسه هستند که تجربه گرانقدر آنان سرمایه ای بزرگ برای کشور و نسل های آینده است.
1339/6033

نظر خود را ثبت کنید