رونمایی از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس

طی مراسمی علاوه بر افتتاح یک مرکز تحقیقات، از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس نیز رونمایی شد.

به گزارش ایسنا با حضور دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در پارک فناوری پردیس علاوه بر افتتاح مرکز تحقیقات یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، از سامانه جوشکاری یکی دیگر از شرکت‌های این پارک رونمایی شد.

پیش از افتتاح مرکز تحقیقات، محصولات این شرکت دانش بنیان در سه کارخانه متفاوت تولید می‌شد و در حال حاضر برخی خطوط تولید این شرکت به پارک فناوری پردیس منتقل شده است.

این شرکت دارای تجربه ۳۲ ساله در حوزه تجهیزات پزشکی است و از ۸ سال گذشته با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تولید محصولات کاشتنی تیتانیوم با ارزش افزوده ۴۰۰ تا ۴۵۰ درصدی کرده است.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر تنها تولیدکننده میکرو کاشتنی‌ها در ایران به شمار می‌رود به گونه‌ای که حدود ۲۵ درصد بازار کشور را در اختیار دارد و علاوه بر کاهش خروج ارز از کشور، موفق شده است تا یک‌چهارم تولیدات این شرکت را به آلمان صادر کند.

این محصول درواقع یک سامانه جوشکاری به وسیله پرتوی الکترونی است که تاکنون نمونه آن در کشور تولید نشده بود و با تلاش متخصصین این شرکت موفق به طراحی و تولید این محصول با صرفه‌جویی ارزی یک‌میلیون دلاری شدند.

این محصول مجهز به منبع تغذیه پایدار ولتاژ بالا است و این سامانه قابلیت جوشکاری انواع فلزات هم‌جنس و غیر هم‌جنس را دارد و همچنین عمق زیادی را در زمان جوشکاری فراهم می‌کند.

این سامانه، استحکام فوق‌العاده‌ای داشته و همچنین به دلیل تنش حرارتی اندکی که دارد، امکان جوشکاری‌های بسیار ظریف را در صنعت فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید