با امضای تفاهم وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی کلید خورد

تشکیل تعاونی‌های دانشجویی با محور فعالیت‌های نوآورانه

معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با هدف استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های نوآورانه و تشکیل تعاونیهای دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

با گزارش ایسنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه کبیری، معاون امور تعاون وزارتخانه بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویی جهاد دانشگاهی تاکید و ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه منجر به یک همکاری مثبت و مثمر ثمر برای ارتقا و ترویج فرهنگ تعاون خصوصاً در دانشگاه‌ها شود و پیرو این تفاهم نامه از ظرفیت جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها به طور خاص و از ظرفیت‌های رسانه‌های مرتبط با جهاد دانشگاهی استفاده شود.

کبیری ادامه داد: درگذشته نیز معاونت تعاون ارتباط و تعامل خوبی در بحث پژوهشی با جهاد دانشگاهی داشته و امیدواریم در بحث ترویجی هم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

معاون تعاون وزیر کار گفت: در قانون اساسی اشاره مستقیم و صریحی به بخش تعاون در کنار بخش خصوصی و دولتی شده و اکنون بیش از ۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم. اما بنا داریم در سال ۹۸ این تعاونی‌ها ساماندهی شوند و به ارتقای کمی و کیفی تعاونی‌ها از طریق همکاری با نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی کمک کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی هم نشان داده در کنار وزارت تعاون گام‌های خوبی در این مسیر برداشته و امیدواریم با این تفاهم نامه این مسیر با سرعت بیشتری دنبال شود.

عیسی علیزاده - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: اساس جهاد دانشگاهی به موضوعات فرهنگی و تعاملی برمی‌گردد و در طول این سال‌ها توانسته اقدامات خوبی در دانشگاه‌ها رقم زده است.

وی مهم‌ترین وجه ممیزه جهاد دانشگاهی را نسبت به سایر نهادها در شبکه تشکیلاتی مسنجم در کشور و تفاوت فعالیت‌هایی دانست که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی علاوه بر این چند نهاد دارد که مستقیماً رصد اطلاعات اجتماعی و فرهنگی را در اختیار جهاد قرار می‌دهد و موجب می‌شود در حوزه فرهنگی یک نهاد بروز باشیم.

علیزاده با تاکید بر استفاده جدی از ظرفیت دانشجویی در حوزه تعاون ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه منجر به انسجام و ساماندهی بیشتر حوزه شود.

وی گفت: احساس ما این است که رویکرد فرهنگی در شرایط فعلی جامعه ما باید با سمت فعالیت‌های اجتماعی برود به دو دلیل، یکی این که شاید کاربردی تر می‌شود و مشکلات بیشتری را حل می‌کند. ضمن آنکه با بررسی‌هایی که داشتیم عموم افراد به ویژه دانشجویان دز موضوعات اجتماعی استقبال بیشتری می‌کنند. در کنار این موضوع کارآفرینی و نوآوری هم با اهتمام و سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید