اطلاع رسانی تبلیغی

رقبای سرسخت جیلی gc6 در ایران

جیلی gc6 یکی دیگر از سدان های چینی کوچک پرتعداد بازار ایران است که از سال 1395 وارد بازار شده است. این خودرو که توسط خودروسازان بم از زیرمجموعه‌های شرکت کرمان موتورز مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌شود در سال 1397 به نسخه اکسلنت ارتفاع پیداکرده است. در نسخه جدید تغییرات ظاهری جدید به همراه تعداد امکانات به‌روزتر به خودرو اضافه‌شده که سبب شده است ارزش خرید این خودرو نسبت به قبل افزایش پیدا کند. در زمان عرضه اولیه قیمت جیلی gc6 کمتر از 50 میلیون تومان بود.

در آن زمان رقبای اصلی این خودرو شامل تندر نود اتوماتیک، دنا پلاس و برلیانس h330 بود. اما با افزایش قیمت خودروها، وارد شدن رقبای جدید و همچنین عدم پیشرفت رقبای قبلی، حالا جیلی gc6 رقبای جدیدتر و بهتری را پیش روی خود می‌بیند. در بازار خریدوفروش سدان های کوچک، جیلی gc6 جدید باید با بسترن b30 محبوب، چری آریزو 5 اکسلنت و برلیانس h330 پرفروش رقابت کند. به همین دلیل مقایسه‌ای بین این خودرو و رقبای آن ترتیب داده‌ایم تا اگر قصد خرید جیلی gc6 را دارید با دید بازتری از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.


مقایسه طراحی ظاهری جیلی gc6 با رقبای آن

جیلی gc6 در سال جدید با چهره‌ای نو وارد بازار رقابتی ایران شده است. تغییرات اصلی در جلوپنجره، سپر و چراغ‌های جلوی خودرو رخ‌داده است. ترکیب جدید رخ زیباتری به خودرو داده است و به همراه خطوط روی کاپوت چهره جیلی جدید با نام اکسلنت را کمی تهاجمی‌تر کرده است. در بین رقبا بسترن b30 و آریزو 5 دارای چهره جذاب‌ترید دانست که نظرات مثبت بیشتری نیز دریافت کرده‌اند. اما به‌طورکلی تقریباً می‌توان با تغییرات جدید جیلی gc6 را در حد رقبا دانست هرچند هم چنان ضعف‌هایی به‌خصوص در طراحی قسمت عقب خودرو وجود دارد.


مقایسه امکانات و فضای درون کابین جیلی gc6 با رقبای آن

درون کابین همه خودروهای این محدوده قیمتی دارای شرایط یکسانی ازلحاظ کیفیت مواد به‌کاررفته هستند و نمی‌توان نکته مثبتی برای هیچ‌یک از آن‌ها از این لحاظ در نظر گرفت. اما ازلحاظ طراحی فضای درون کابین شرایط کاملاً متفاوت است. داشبورد پهن و بزرگ جیلی gc6 به همراه یک نمایشگر 8 اینچی لمسی و طراحی شبیه به خودروهای فورد در پنل مرکزی زیبایی خاصی به درون کابین این خودرو بخشیده است. استفاده از تریم دورنگ روی داشبورد، صندلی‌ها و درب‌ها هماهنگی خوبی ایجاد کرده است و جلوه بصری داخل کابین را بهبود بخشیده است. طراحی فرمان قابل‌قبول است و از چرم مصنوعی روی فرمان، اهرم دنده و صندلی‌ها استفاده‌شده است. فضای درون کابین برای سرنشینان جلو کافی به نظر می‌رسد اما در قسمت عقب افراد قدبلند شاید کاملاً راحت نباشند. به‌طورکلی ارزش خرید جیلی gc6 در سطح رقبای آن است.

در بین رقبا آریزو بهترین عملکرد را ازنظر ما در طراحی داشبورد و فضای درون کابین داشته است و می‌توان در کنار بسترین b30 جدی‌ترین گزینه‌ها برای رقابت با جیلی gc6 باشند. اما طراحی قدیمی برلیانس h330 جای هیچ‌گونه دفاعی ندارد.

ازلحاظ امکانات هر 4 خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند بااین‌حال برلیانس و جیلی تنها خودروهای دارای تهویه هوای اتوماتیک هستند. ازلحاظ سیستم‌های پایداری و ترمز کامل‌ترین مجموعه در بسترن b30 دیده می‌شود. مالتی مدیا بسترن نیز امکانات بیشتری نسبت به رقبا دارد و برلیانس در این بخش ضعیف‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهد. دیگر برتری بسترن نسبت به رقبا نیز وجود کروز کنترل است. درنهایت در این بخش می‌توان بسترن b30 را خودروی بهتری دانست که بافاصله بسیار کمی آریزو و جیلی را در کنار خود می‌بیند.


مقایسه عملکرد فنی جیلی gc6 و رقبای آن

جیلی gc6 و آریزو به موتورهای 1.5 لیتری، بسترن b30 به موتور 1.6 و برلیانس h330 به موتور 1.65 مجهز شده‌اند. توان خروجی و شتاب اولیه هر چهار خودرو بسیار نزدیک به هم است و روی کاغذ برتری خاصی برای هیچ‌یک نمی‌توان در نظر گرفت. بااین‌حال گیربکس‌های متفاوت سبب شده‌اند که عملکرد خودروها در این بخش تفاوت‌های قابل‌توجهی داشته باشد. عملکرد فنی آریزو و بسترن b30 کاملاً اثبات‌شده است و این دو خودرو از این نظر خریداران خود را راضی نگه‌داشته‌اند. برلیانس h330 شاید کمی نسبت به رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد درحالی‌که موتور آن به نظر قدرتمندتر است.

درنهایت جیلی gc6 نیز با گیربکس 4 دنده ژاپنی خود نسبت به مدل قدیمی کاملاً شرایط بهتری دارد و در مقابل آریزو و بستری b30 عملکرد نزدیکی ارائه می‌کند. انتخاب از بین این سه خودرو کار سختی است زیرا صاحبان آن‌ها نیز نظرات مثبتی نسبت به عملکرد هر سه این خودروها دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که با خرید جیلی gc6 حداقل نسبت به رقبا کمبودی احساس نخواهید کرد. هرچند فرمان برقی و سیستم تعلیق جدید برتری کوچکی به بسترن b30 داده است.

قیمت جیلی gc6 و رقبای آن

قیمت چری آریزو 5 مدیران خودرو بیش از 160 میلیون تومان است. قیمت بسترن b30 گروه بهمن نیز در حدود 150 میلیون تومان تعیین‌شده است که در کنار آریزو بالاترین قیمت را در بین گزینه‌های این لیست به خود اختصاص داده‌اند. برلیانس h330 سایپا نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده است؛ قیمت روز برلیانس h330 در سایت دیوار 136 میلیون تومان است. درحالی‌که قیمت جیلی gc6 در حال حاضر از درب نمایندگی تنها 125 میلیون تومان است. به‌این‌ترتیب انتظار می‌رود بازار خریدوفروش جیلی gc6 به دلیل قیمت پایین‌تر، امکانات و کیفیت مشابه با رقبا و در آینده‌ای نزدیک شرایط بهتری پیدا کند.


نظر خود را ثبت کنید