رئیس انجمن راهنمایان گردشگری فارس اعلام کرد:

‌شیراز میزبان گردهمایی چهار روزه راهنمایان گردشگری ایران

‌رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس اعلام کرد که گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری ایران ۳۰ بهمن تا سوم اسفندماه به میزبانی کلانشهر شیراز با محوریت بازدید از مجموعه‌های جدید جهانی ثبت شده این استان برگزار می‌شود.

‌امیر سبوکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور نزدیک به یکهزار راهنمای گردشگری در این گردهمایی، خاطرنشان کرد: استان فارس به تنهایی دارای یکهزار و ۵۰۰ راهنمای گردشگری است که در این گردهمایی تنها ۴۰۰ نفر از آنها که تاکنون در کمتر برنامه‌ای شرکت کرده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد.

وی که معتقد است راهنمایان گردشگری به عنوان مشاوران سفر، افراد تأثیرگذار و برنامه‌ریز این حوزه محسوب می‌شوند، افزود: از این رو محور این گردهمایی را بر معرفی مکان‌های کمتر معرفی شده به راهنمایان قرار داده‌ایم.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس همچنین یکی از مهمترین مبانی این گردهمایی را آموزش در قالب ۶ سمینار به کل راهنمایان گردشگری شرکت کننده ذکر و خاطرنشان کرد: معرفی محورهای ثبت جهانی فارس و معرفی جاذبه‌ها و نوع گردشگری مذهبی نیز از دیگر مبانی است که در برگزاری این گردهمایی در دستور کار قرار گرفته است.

سبوکی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های بالای فارس در مباحث تاریخی، فرهنگی و گردشگری معرفی جاذبه‌ها با اولویت انجام خواهد شد.

وی معرفی مجموعه سعدیه و باغ دلگشا را از برنامه‌های روز اول گردهمایی برشمرد و گفت: اخیراً مجموعه سعدیه از پکیج بسیاری از گردشگران خارجی حذف شده است، از این رو فرصت مغتنمی برای معرفی این مجموعه مجدداً فراهم شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس معرفی موزه نظامی خاورمیانه در باغ عفیف آباد، معرفی جاذبه‌های مذهبی فارس با حضور در حرم احمدبن‌موسی (ع)، معرفی مساجد کمتر توجه شده استان از جمله مسجد جامع عتیق و مدرسه خان، معرفی بازارهای کمتر دیده شده شیراز همچون؛ حاجی، اردو بازار، سرای مشیر و بازار وکیل و همچنین بازدید از مجموعه زندیه برای روز دوم این گردهمایی پیش‌بینی شده است.

سبوکی یادآور شد که گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری ایران روز پنجشنبه و در سومین روز از این گردهمایی در تالار حافط شیراز برگزار خواهد شد و پس از آن راهنمایان گردشگری شرکت کننده در سمینارهای گردشگری با هدف توانمندسازی آموزشی راهنمایان گردشگری شرکت می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس بازدید از مجموعه‌های ثبت جهانی فارس با اولویت محور ساسانی را پایان بخش برنامه‌های گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در آخرین روز عنوان کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید