معاون آموزشی وزیر بهداشت:

‌ارتباط میان دین و سلامت معنوی به درستی تعریف شود

  • تاریخ انتشار : 1397/12/2 ساعت : 16:20 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتباط میان دین و سلامت معنوی باید به درستی تعریف شود و در این زمینه لازم است روشی صحیح را برگزینیم.

به گزارش ایسنا، باقر لاریجانی امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: در معنویت اسلامی نگاه کاملی به انسان وجود دارد و سلامت جسمی و معنوی زمینه‌ای برای رسیدن به انسان کامل است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سلامت معنوی موضوع مهمی است که پس از قرن نوزدهم در جهان مورد توجه قرار گرفت. سلامت معنوی در تقابل با سکولاریسم نیست، اما می‌تواند فرصتی برای توجه دادن انسان به دین باشد.

لاریجانی اظهار کرد: سلامت معنوی می‌تواند به زندگی انسان هدف بدهد و روابط بین فردی را تنظیم و نگاه او را به دنیا تصحیح کند. پزشکان نیز باید به حیطه سلامت معنوی توجه داشته باشند و افرادی که در زمینه سلامت معنوی دارای صلاحیت هستند، ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ارتباط میان دین و سلامت معنوی باید به درستی تعریف شود و در این زمینه لازم است روشی صحیح را برگزینیم.

وی گفت: سلامت معنوی بر اساس آموزه‌های اسلام، تقوا و توکل به خدا و اعتقاد به عالم پس از مرگ استوار است. در نظام وزارت بهداشت باید شرایطی اتخاذ شود تا رفتار پزشکی بر اساس معارف الهی باشد و این روند نیاز به آموزش دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سلامت معنوی یک پیوست معنوی وجود دارد و این جامع‌نگری یکی از ملزومات بحث سلامت روانی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید