در گزیده اخبار سیاسی یکم اسفند بخوانید؛

اخباری از یارانه احزاب در سال۹۷/واکنش ظریف به فعالیت هسته ای آمریکا/مجلس آمریکا ترامپ را رد کرد

آخرین اخبار از یارانه احزاب در سال ۹۷، گام دوم انقلاب؛ عدالت و مبارزه با فساد، استیضاح وزیر صنعت در صورت عدم ساماندهی بازار خودرو، واکنش ظریف به تلاش دولت ترامپ برای انتقال فن‌آوری هسته‌ای به عربستان و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، یکم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با بیان اینکه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انقلاب را بیمه کردند، گفت: دشمن تحریم ها را بر نمی‌دارد و ما باید به دنبال بی خاصیت کردن تحریم ها باشیم همانطور که در حوزه تسلیحات نظامی برای برداشتن تحریم ها التماس نکردیم و اکنون بسیاری از تسلیحات نظامی بومی سازی شده اند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان آخرین اخبار از یارانه احزاب در سال ۹۷ گفت: پیشنهادات مطرح شده در ارتباط با یارانه احزاب در حوزه معاونت توسعه منابع مطرح شده و مبالغ در حال نهایی شدن است و ان‌شالله به زودی اعلام نظر کرده و اعتبارات اعلام می شود، این امر تا پایان اسفند مشخص شده و قطعی خواهد شد. وی اظهار کرد: اولین دستور کار امروز کمیسیون ماده ۱۰ مربوط به زمان برگزار انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب بود، که بنا شد ۲۳ اسفندماه برگزار شود.

گام دوم انقلاب؛ عدالت و مبارزه با فساد

در نشستی پیرامون بایسته‌های «گام دوم انقلاب» که با حضور محمدصادق خرازی کارشناس ارشد مسائل سیاسی و سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تاکید شد که رسانه‌های بیگانه هم به بیانیه واقع‌بینانه رهبر انقلاب اذعان داشتند.

یک فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به تحقق عدالت کمک می‌کند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور:اقدامات بنیاد تعاون زندانیان در راستای بیانات رهبری در امر مبارزه با فساد است

***

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح سناریوهای پیش رو درباره وضعیت بنزین در سال آینده، گفت‌ که باید اجماعی بین حاکمیت در موضوع بنزین وجود داشته باشد چون مساله پیچیده‌ای است و نباید با آن بازی کرد. کاظم جلالی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق با هیچکدام از پیشنهادها در زمینه قیمت بنزین موافقت نکرده است.

همچنین بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" شورای اسلامی با اشاره به این که خودروسازان تعهد خود در مورد قیمت خودروها را زیر پا گذاشته‌اند، گفت که اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو اقدامی نکند، مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وی اقدام خواهد کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود با اشاره به قتل جمال خاشقجی و اخبار منتشر شده درباره تلاش دولت ترامپ برای انتقال فن‌آوری هسته‌ای به عربستان، تاکید کرد که نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌کدام نگرانی واقعی آمریکا نیست.

واشنگتن پست‌ گزارش داده است که رئیس دموکرات کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان در گزارش جدیدی افشا کرده‌ که چندین تن از منصوبان دولت دونالد ترامپ علی‌رغم مخالفت اعضای شورای امنیت ملی ایالات متحده و برخی از مقامات ارشد کاخ سفید، تلاش می‌کنند که واشنگتن تجهیزات و فناوری تأسیس پایگاه هسته‌ای را به عربستان سعودی بفروشد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و عضو حزب دموکرات کنگره آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که رویکرد دولت ترامپ در رابطه با ایران از جمله سیاست آن درباره توافق هسته‌ای ایران «کاملا اشتباه» است.وی درباره درخواست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از متحدان اروپایی‌شان مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای گفت: معاون رئیس جمهور، یک سخنران ماهر درباره دیدگاه وی (رئیس جمهور) است، که من فکر می‌کنم  در رابطه با ایران کاملا اشتباه است.

نظراتی درباره رای دیوان لاهه در بررسی شکایت ایران از آمریکا

یک استاد حقوق بین‌الملل: دیوان لاهه با تایید صلاحیتش می‌خواهد به ماهیت دعوای ایران و آمریکا رسیدگی کند

یک استاد دانشگاه: موفقیت ایران در روند رسیدگی به شکایت از آمریکا یک پیروزی ملی است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:رای دادگاه لاهه موفقیتی برای تیم دیپلماسی ایران است

***

روزنامه الاهرام مصر در یادداشتی به قلم تیفین مسعد با عنوان "آن‌چه پس از کنفرانس ورشو تغییر کرد و آنچه تغییر نکرد" نوشت: اگر هدف از برگزاری کنفرانس ورشو پی‌ریزی ائتلاف نظامی علیه ایران بود، باید بگوییم چنین هدفی تحقق نیافته است.

همچنین مهدی مطهرنیا، تحلیلگر مسائل بین ‌الملل بیان کرد: نشست ورشو و سپس کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز یک دوره جدی برای برخورد با تهران از سوی ایالت متحده آمریکا و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در سطح بین المللی و محاصره منطقه‌ای تهران تلقی می‌شود. وی با کوبنده خواندن سخنرانی ظریف در نشست مونیخ، تاکید کرد که این سخنرانی در اعلام مواضع رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‎ای پیدا کرده است.

*گزارش ایسنا از پنجمین روز بررسی  لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید