به همت متخصصان سازمان نقشه‌برداری صورت گرفت

طراحی اپلیکیشن زیرساخت داده مکانی برای تلفن‎های همراه

متخصصان اداره کل سامانه‎ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی (GIS) سازمان نقشه‌برداری کشور، اپلیکیشن زیرساخت داده مکانی برای تلفن‌های همراه هوشمند اندروید را طراحی کردند و نسخه IOS آن را نیز در دست تهیه دارند.

به گزارش ایسنا، برنامه زیرساخت داده مکانی یا همان "ژئوپورتال" به منظور مشابه‌سازی برخی امکانات این برنامه در محیط تحت وب، در محیط تلفن‌‎های همراه هوشمند و تبلت‌‎ها تهیه شده است. این برنامه در اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی سازمان نقشه‌برداری کشور به منظور تسهیل در امر دسترسی به داده‌های مکانی تحت سیستم عامل اندروید تهیه شده است. با استفاده از این برنامه کاربران تلفن‌های هوشمند می‎توانند در هر لحظه و مکانی که اتصال اینترنت همراه آنها برقرار باشد، از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنند.

زیر ساخت داده‌های مکانی، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی، داده‌های مکانی سازمان‌ها و مردم است که امور مختلف تولید، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، دسترسی و استفاده بهینه از داده‌های مکانی را در حوزه مشخصی تسهیل و هماهنگ می‌کند. هدف اصلی زیرساخت داده مکانی این است که دولت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه، پردازش شده، لایه‌بندی شده و به روز شده دسترسی داشته باشند. جهت دسترسی به موارد مذکور از طریق یک پنجره واحد در محیط وب از ژئوپورتال استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان نقشه برداری، از سویی دیگر عدم دسترسی به اطلاعات دقیق، قابل استفاده و به هنگام را می‌توان یکی از موانع اساسی در راه تحقق خدمات رسانی کارا در سازمان‌های مختلف دانست. همچنین عدم آگاهی از وجود داده در سازمان‌های مختلف، موازی‌کاری درخصوص جمع‌آوری داده را موجب شده که خود منجر به اتلاف وقت و هزینه‌های گزاف شده است. بنابراین بهره‌مندی از چنین برنامه‌های کاربردی کمک شایانی برای رفع چنین چالش‌هایی خواهد کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید