مجتهدزاده:

مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی هستند

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) با حضور جمعی از مدیران و کارکنان صدا سیما امروز در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: فاطمه (س) فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در بر گرفت.
مجتهدزاده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در دفاع از امامت بزرگترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام است، اضافه کرد: ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه‌ای حضرت زهرا (س) به جهان اسلام است.
وی در ادامه گفت: بدیهی است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای زنان عالم هستند و زندگی ایشان می‌تواند سرلوحه همه افراد به ویژه زنان قرار گیرد.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگو و اسوه‌ای هستند که در تاریخ ماندگار شده‌اند، گفت: ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) و همچنین مکتب ایشان، به دختران و زنان امروز جامعه ما مسئولیت شناسی و مسئولیت‌پذیری را می‌آموزد.
وی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی به عنوان نیمی از پیکره اجتماع نه فقط امروز و در شرایط کنونی بلکه در تمامی ادوار تاریخ ایران زمین با تاسی از حضرت فاطمه (س) نقشی تأثیرگذار و تعیین کننده داشته است و نمونه عینی آن نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین می‌باشد.
وی ادامه داد: نقش زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقش مهم است چون زنان همواره نقش تعیین کننده‌ای داشته‌اند و حضرت زهرا و زینب (س) نمونه برجسته‌ای در این زمینه محسوب می‌شوند که تاسی به ایشان را در دفاع مقدس دیدیم.
وی افزود: مادران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود؛ لذا بی‌تردید خلوص و تلاش‌های آن‌ها، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آن‌ها، بتوان یاد عزیزان‌شان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
مجتهدزاده در بخش دیگر سخنانش گفت: در دفاع مقدس مسائل عبرت آموز عجیبی را مشاهده کردیم. ملت ایران با دست‌های خالی در مقابل استکبار ایستادند و از آرمان‌هایشان کوتاه نیامدند. اتفاقات زیادی در جنگ رخ داد که نسل جوان ما از آن اطلاع کافی ندارد و این مسائل باید توسط خانواده‌های شهدا و مسئولین کشور در اختیار نسل جوان قرار گیرد. افق حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مشخص است و باید این فرآیندها را طی کنیم.
مجتهدزاده در پایان از فاطمه گودرزی، بازیگر سریال گرگ و میش به خاطر ایفای نقش در این سریال تشکر و قدردانی کرد، همچنین در پایان این مراسم از مادر شهیدان خالقی پور تجلیل شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید