کمالی‌پور: بیانیه مقام معظم رهبری اتمام حجت برای تمام مسئولین و مردم وفادار انقلابی بود

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه رهبر انقلاب خطاب به جوانان تاکید کرد: همه مسئولین و مدیران در قوای سه گانه موظف هستند در عمل به منویات مقام معظم رهبری نگاهی ویژه به جوانان داشته باشند و از هم اکنون شرایط و بسترهای لازم را برای جوانان فراهم کنند تا این عزیزان بتوانند چرخه های مدیریتی کشور را برعهده بگیرند.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه بیانیه رهبر انقلاب خطاب به جوانان چقدر راهگشاست و اهتمام به این بیانیه به چه میزان ضروری است، گفت: آنچه در بیانیه مقام معظم رهبری مشاهده کردیم یک اتمام حجت برای تمام مسئولین و همه مردم وفادار انقلابی بود، بخش اعظم این بیانیه خطاب به جوانان بود، امروز یکی از چالش‌های کشور ما نظام پیر سالار حاکم بر کشور است و کمتر از جوانان استفاده می‌شود، باید توجه کنیم که آینده کشور ما در گروی استفاده از جوانان است. در واقع اگر به جوانان توجه نکنیم و آنها را به چرخه مدیریتی راه ندهیم در آینده نه چندان دور با بحران مدیریتی در کشور روبه رو خواهیم شد.

وی افزود: یک زمانی این نسل از جامعه که دارای سنین بالا هستند مجبور می‌شوند بنا به هر دلیلی صحنه را ترک کنند، آن وقت باید در جست و جوی مدیر باشیم. نگاه مقام معظم رهبری به این حوزه بسیار دقیق و در راستای نیازهای جامعه و شرایط کشور است. باید توجه کنیم کسی با اعتماد به جوانان ضرر نکرده است چرا که جوانان ما در عرصه‌های مختلف خودشان را نشان دادند، همین جوانان در جنگ ۸ ساله از کشور دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید به بحث اشتغال، نگرانی‌ها و دغدغه‌های جوانان توجه کرد»، در خصوص اینکه چه دستگاه‌هایی وظیفه هموار کردن راه آینده برای جوانان را برعهده دارند، گفت: در هر عرصه‌ای که جوانان ورود کردند خودشان را نشان دادند، من فکر می‌کنم همه مسئولین و مدیران در قوای سه گانه موظف هستند در عمل به منویات مقام معظم رهبری نگاهی ویژه به جوانان داشته باشند و از هم اکنون شرایط و بسترهای لازم را برای جوانان فراهم کنند تا این عزیزان بتوانند چرخه‌های مدیریتی کشور را برعهده بگیرند، ما باید در قوای سه گانه یک برنامه مدون، منسجم و راهبردی در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان را مورد توجه قرار دهیم.

کمالی پور در خصوص اینکه ایجاد فضای امید و پرهیز از سیاه نمایی در این شرایط به چه میزان ضروری است و چه دستگاه‌هایی در این خصوص مسئول هستند؟ بیان کرد: احساس می‌کنم که بیشتر تریبون داران و رسانه‌ها به این موضوع توجه کنند و خدماتی که نظام تاکنون ارائه داد را معرفی کنند، هر خدمتی که به مردم و به این کشور شده خدمات نظام جمهوری اسلامی است و کسی نمی‌تواند آنها را مصادره به مطلوب کند، کسانی که تریبون در اختیار دارند باید در کنار اینکه خدمات نظام را تبیین می‌کنند از ایجاد ناامیدی بپرهیزند و اگر می‌خواهند به بیان مشکلات بپردازند باید این کار را از سوی خیرخواهی انجام دهند، نه عناد و دشمنی.

نماینده مردم جیرفت در مجلس اضافه کرد: موضوع دیگری که در بیانیه مقام معظم رهبری خیلی مشهود بود قرار گرفتن راه آینده در مسیر عقلانیت و حفظ ارزش‌ها بود، ما باید در کنار اینکه راه عقلانیت را طی می‌کنیم به حفظ ارزش‌ها اهتمام ورزیم، از طرفی جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب باید در مواضع خودشان تجدید نظر کنند.

کمالی پور تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک خط مشی منطبق بر اسلامیت و عقلانیت را تبیین کرده اند که جریانات سیاسی باید به این مهم توجه کنند. ایشان همچنین در حوزه تعامل با جهان اشارتی داشتند که ضمن توجه به استثنائات و بدون کوتاه آمدن از مواضع ارزشی خودمان بتوانیم با جهان یک تعامل سازنده ای داشته باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید