سردار حاجی‌زاده:

رد سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست/ دشمن به دنبال خرابکاری در حوزه موشکی ما است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت:دشمنان اعلام کرده‌اند که به دنبال خرابکاری در حوزه موشکی ما هستند، البته ما چند سال است که این موضوع را فهمیده‌ایم، ولی صدایش را در نیاورده‌ایم و هرچند آن‌ها تلاش می‌کردند تا در قطعاتی خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود اما تا الان هیچ غلطی نتوانستند بکنند چون ما از قبل پیش‌بینی و مقاوم‌سازی را انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سردار علی حاجی‌زاده صبح امروز (یکشنبه ۵ اسفند) طی سخنانی در جشنواره سلمان فارسی سازمان پدافند غیرعامل، اظهار کرد: جنگ‌هایی که تا کنون رخ داده، سبب شده ملت‌ها آسیب‌های زیادی متحمل شوند و هزینه‌های زیادی هم برای کاهش این آسیب‌ها اختصاص داده شده است.

وی افزود: در کشور خودمان برای اولین بار برای نگهداری مهمات از تونل‌های زیر زمینی در سال ۶۳ استفاده شد و تا به امروز هم برای نگهداری و ساخت موشک از این روش استفاده می‌شود و تا جایی که من اطلاع دارم در تمام نیروهای مسلح این روند طی می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با گذشت زمان شرایط تغییر کرده است. باید بپذیریم که تهدیدات ادامه دارد و باید بدانیم همه تهدیدات هم نظامی نیست. شاید بتوان گفت تهدیدات غیر نظامی امروز چند برابر تهدیدات نظامی است.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمن، عملیات روانی و رسانه‌ای است و این‌ها ابزارهایی برای دشمنی با ملت ما است، تصریح کرد: امروز آسیب‌هایی که کشور و ملت ما می‌بیند عمدتاً در بخش غیرنظامی و عدم اجرای پدافند غیرعامل است. یکی از زمینه‌های دشمنی در حوزه اقتصاد است که در این حوزه با جلوگیری از فروش نفت و مبادلات ارزی کار خود را شروع کرده‌اند. تجربه نشان داده است که دشمن در هر زمینه‌ای بتواند ما را تهدید می‌کند و بخشی از این کار توسط عوامل خارجی و بخشی هم توسط عوامل داخلی انجام می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به تهدیدات زیست محیطی گفت: وقتی روند بارش‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته را ارزیابی می‌کنیم می‌بینیم که بارش در کشورهای پیرامونی ما افزایش داشته و در کشور ما کاهش داشته است لذا نباید با این موضوع ساده برخورد کرد. آیا مسئولان امر نباید با حساسیت با این موضوع برخورد کنند؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همین اتفاقی که در سال‌های اخیر در خلیج فارس و دریای عمان اتفاق افتاد، موجب شد بسیاری از صیادان ما بیکار شوند و از سوی دیگر، برخی قراردادهای ضدصنعتی امضا می‌کنند و اینکه کشوری مانند امارات می‌آید خوراک ماهیان را از دریا استخراج می‌کند و در بیابان می‌ریزد طبیعی نیست.

وی اظهار کرد: امروز عرصه جنگ گسترش پیدا کرده است. همانطور که ما موشک‌هایمان را جایی می‌بریم که آسیب نبینند، اقتصاد هم باید مقاوم باشد. اگر اصل دشمنی دشمنان را پذیرفته‌ایم، پس باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم. با این رشد فضای سایبری در کشور اگر از آن سوی مرزها می‌توانند در بخش‌های زیرساختی ما عملیات سایبری انجام دهند، ما در بخش‌های غیر نظامی بسیاری از این تهدیدات را جدی نگرفته‌ایم؛ لذا باید در حوزه پدافند غیر عامل نگاه‌مان را متحول کنیم.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: رد سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست. عربستان در پاکستان پول می‌دهد و انسان اجیر می‌کند تا صدها عملیات علیه ما انجام دهند که یکی از آن‌ها موفق می‌شود و ۲۷ پاسدار شهید شدند.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: ما یکسال است که به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده‌ایم و خود آن‌ها هم فهمیده‌اند که در چند سال گذشته اتفاقاتی در حوزه آب افتاده است. الان اعلام کرده‌اند که به دنبال خرابکاری در حوزه موشکی ما هستند. ما چند سال است که این موضوع را فهمیده‌ایم، ولی صدایش را در نیاورده‌ایم. آن‌ها تلاش می‌کردند تا در قطعاتی خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود. اما تا الان هیچ غلطی نتوانستند بکنند. چون ما از قبل پیش بینی کردیم و در این بخش مقاوم سازی کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما قطعا پیروز و موفقیم و در حوزه‌هایی که احتمال آسیب پذیری داریم را مقاوم می‌کنیم. حرکت رو به قله باید ادامه پیدا کند. با این بیانیه رهبر انقلاب این باقی‌مانده راه را هم طی کنیم و اگر به قله برسیم دیگر کارها راحت می‌شود و دشمن هم‌ناامید می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید