عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان:

حضرت فاطمه زهرا(س) حلقه پیوند شکوهمند رسالت و امامت است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان، با بیان اینکه حضرت زهرا حلقه پیوند شکوهمند رسالت و امامت است، اضافه کرد: ایشان یک الگوی تام و تمام برای همیشه زمان‌هاست و فرهنگی که به جا گذاشته تا هزاران سال همچنان زنده و پاینده است.

اکرم رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شاخصه‌های زن مسلمان، اظهار کرد: ویژگی‌هایی که در آیات و روایات درباره زن مسلمان آمده است، یک انسان کامل را معرفی می‌کند.

وی ایمان به خدا و رسول، گذشت، فداکاری، پاکی و پاکدامنی و… را جزو صفات پسندیده برای یک انسان کامل در نقش یک زن مسلمان دانست و اظهار کرد: مهمترین و متمایزترین ویژگی برای زنان، عفاف و حجاب است لذا دشمن با تهاجم فرهنگی عفاف و حجاب را تهدید می‌کند.

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تولیدات رسانه‌ای غرب اعم از فیلم و انیمیشن به تدریج ابتذال و بی‌حیایی را به جامعه القا می‌کند، گفت: از جمله راهکارهای مقابله با این حرمت‌زدایی و تزلزل جایگاه زن، حفظ حرمت و احترام توسط خود زنان است. در واقع زن می‌تواند با احترام به جایگاه و شخصیت خودش از حریم عفاف و حجاب پاسداری کند.

رحمانی با تاکید بر لزوم افزایش خودباوری و اعتماد به نفس بانوان به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: باید نسبت به ترویج فرهنگ فاطمی اهتمام داشته باشیم، یعنی سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را مطرح و به درستی تبیین کنیم.

وی یکی از صفات حضرت فاطمه زهرا (س) را «کوثر» دانست و یادآور شد: حضرت زهرا (س) خیر کثیر، مستمر و مداوم است و صفات ایشان به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود لذا یکی از مظاهر این فیض عظیم استمرار حرکت رسول الله (ص) توسط ذریه حضرت زهرا بوده که تا زمان ما ادامه پیدا کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه حضرت زهرا حلقه پیوند شکوهمند رسالت و امامت است، اضافه کرد: ایشان یک الگوی تام و تمام برای همیشه زمان‌هاست و فرهنگی که به جا گذاشته تا هزاران سال همچنان زنده و پاینده است.

رحمانی افزایش اعتماد به نفس زنان را موجب آشکار شدن توانمندی‌ها دانست و تاکید کرد: یک زن می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح به همه نقش‌هایش برسد، اما اگر احساس کرد در جایی دچار نقص و کاستی است، باید به اولویت‌بندی و تقویت نقش‌ها بپردازد. خوشبختانه بانوان بعد از انقلاب نشان دادند که در ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌هایشان موفق هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب آموزشی زنان یک نقطه عطف در رشد جامعه است، متذکر شد: رویکردی که امروز زنان ما برای تحصیلات عالیه دارند توانمندی بانوان را نشان می‌دهد. این رویکرد در حوزه عفاف و حجاب نیز وجود دارد و بعد از انقلاب جایگاه زن تقویت شده است.

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تبعیت از فرهنگ و سبک زندگی فاطمی را ضامن سعادت بشر دانست و اظهار کرد: زنان نقش بسیار مؤثری در سلامت و امنیت اجتماعی دارند و باید به این درک و آگاهی برسند، اما مانع اصلی عدم تحقق سبک زندگی فاطمی، عدم شناخت صحیح از شخصیت حضرت زهراست که بخش عمده آن به عدم ارائه و نهادینه نشدن اخلاق فاطمی برمی‌گردد.

رحمانی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) همه فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی را طی کرده و به مقام معصوم رسیده است، یادآور شد: نیازمند معرفت و بازخوانی از شخصیت ایشان هستیم. در این راستا خانواده، آموزش و پرورش و صدا و سیما نقش حائز اهمیتی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان رویکردهای سنتی درباره جایگاه زن را مربوط به دین ندانست و گفت: پیامبر (ص) در صدر اسلام موقعیتی را برای زنان فراهم کرد که جایگاه علمی و اجتماعی پیدا کردند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید