جولان ۲۲ ساله مرگ در جاده این دانشگاه

دانشگاه آزاد واحد بروجرد در جاده ارتباطی روستایی واقع شده و تردد در این مسیر افزایش یافته و از ایمنی لازم برخوردار نیست و هر چند وقت یکبار شاهد تصادفات منجر به فوت در این جاده هستیم. این در حالیست که طرح تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ۲۲ سال است که بلاتکلیف باقی مانده است و اگر اتفاقی مانند دانشگاه علوم تحقیقات تهران در این جاده بیفتد مشخص نیست که چه کس یا کسانی جوابگو هستند. آیا واقعا باید اتفاقی ناگوار مانند جاده دانشگاه علوم تحقیقات تهران بیفتد تا مسئولین تعریض این جاده را زود در دستورکار قرار دهند و دست به کار شوند؟

به گزارش ایسنا، برای تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد معارضینی وجود دارد به دلیل اینکه برای تعریض آن باید از حریم برخی اراضی استفاده کرد. در این راستا دانشگاه اعتباری برای این امر اختصاص داده که قرار است در سه قسط متوالی و با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح به مجری پرداخت شود. بنابراین شده که هزینه رفع معارضان کشاورزان و باغداران را دانشگاه آزاد بروجرد پرداخت کند.

جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد استاندارد لازم را ندارد

رضا آریایی فرماندار سابق بروجرد نیز در این باره گفت: تصادفات منجر به فوت در جاده این دانشگاه بارها اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اتفاق رخ داده در دانشگاه علوم تحقیقات تهران می ‎ تواند برای ما یک هشدار باشد و جاده دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد لازم را ندارد که هرچه سریع‎تر باید پیگیری شود.

فرماندار سابق بروجرد خاطرنشان کرد: برای بهسازی و اصلاح این جاده در سال جاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته اما کار به کندی پیش می‎رود.

آریایی ادامه داد: اتوبوس‎های این دانشگاه متعلق به شهرداری بوده که این سازمان این اتوبوس ‎ ها را از نظر کمی و کیفی کنترل کند .

اگر مشکل جاده دانشگاه حل نشود نمی توانم ادامه بدهم


داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این خصوص اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع حاصل دانشگاه برای این جاده در نظر گرفته شده ولی هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خطرناک است و هرروز شاهد تصادفاتی در این جاده هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه ۲۲ سال است که این جاده بلاتکلیف مانده و رفع خطر و تعریض در آن صورت نگرفته است.

جاوید اضافه کرد: جاده ‎ ای که این‌همه تصادفات در آن رخ می‎دهد و جان دانشجویان درخطر است چرا در اولویت قرار نمی‎گیرد؟ یعنی این‌قدر منابع مالی استان کم است که این جاده در اولویت نباشد؟

وی ادامه داد: هرروز از تعداد دانشجویان این دانشگاه کم می‎شود چون خانواده‎ها نگران جان فرزندان خود هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان کرد: به‌عنوان یک مسئول در این شهر اگر مشکل جاده دانشگاه مرتفع نشود نمی‎توانم ادامه دهم.

جاوید عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم دو سال پیش آغاز شده است اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی نیمه کاره رها شده است.

وی یادآور شد: تصادفات جاده‎ای و از بین رفتن دانشجویانی که امانت بوده و نخبگانی که سرمایه‎های اجتماعی جامعه هستند معضلات چندین ساله دانشگاه آزاد بروجرد است که در برطرف شدن آنها سهل انگاری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد تصریح کرد: این جاده متعلق به روستاییان نیز هست و مسئولان متولی نیز باید پاسخگو باشند.

تعریض دانشگاه آزاد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد


احمد پارسا رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز در این باره اظهار کرد: تعریض و رفع معارضان جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیازمند حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه این طرح حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال حاضر به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است، افزود: درصورت تامین اعتبار و حمایت دانشگاه آزاد بروجرد واستانداری لرستان این طرح در آینده نزدیک تکمیل و به بهره ‎ برداری می‎رسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد خاطرنشان کرد: تعریض جاده دانشگاه آزاد واحد بروجرد از سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبار این پروژه متوقف شده است.

پارسا اضافه کرد: برای شروع عملیات تعریض جاده ۳ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که با این اعتبار تاکنون حدود ۲۰ درصد عملیات راه شکافی، راه سازی، لجن برداری و ... به طول ۱.۵ کیلومتر انجام شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد مجوز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ را گرفته شده اما پرداخت نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد ادامه داد: پرداخت این مبلغ اعتبار منوط به پیشرفت ۷۰ درصد عملیات تعریض جاده است که امکان این امر وجود ندارد چراکه پیشرفت کار به دراختیار داشتن اعتبار نیاز دارد.

پارسا عنوان کرد: پیمانکار پروژه طی دوسال گذشته ۸ دهنه پل با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در این محور اجرا کرده است.

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جاده دانشگاه

همچنین رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این باره اظهار کرد: برای پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار قبلی پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضعیف عمل می ‎ کرد و قرار بر این است که طی یک مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و شروع به کار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: تملک زمین ‎ های پروژه تعریض جاده دانشگاه یا با ورود کارشناسان ارزیاب و گرفتن اقرار از مالکین زمین انجام یا در صورت عدم موافقت از طریق دادگستری زمین ‎ ها ارزیابی و بهای آنها پرداخت می‎شود.

شناسایی ۱۱۸ نقطه حادثه خیز در لرستان

حبیب جمشیدی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ ای لرستان نیز در این باره گفت: در لرستان ۱۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که یکسری از این نقاط در اولویت کار قرار گرفته‎اند.

وی تصریح کرد: مسیر تردد هنرستان «چرخکار» بروجرد و مسیر محدوده روستای «والانجرد» از نقاط حادثه خیز شهرستان بروجرد هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای لرستان اضافه کرد: چون اعتبارات پروژه‎ها کارشناسی شده تخصیص داده نمی‎شوند که با چالش‎هایی مواجه هستیم.

جمشیدی ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز در سطح کلان کشور برای سال آینده اولویت ‎ بندی شده است.

جاده دانشگاه ۲۸ معارض دارد

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این خصوص گفت: سهل انگاری مسئولان دست اندرکار این پروژه در اتمام عملیات اجرایی و تخصیص اعتبارات لازم کم فروشی محسوب می‎شود.

وی تصریح کرد: این پروژه جنبه حیاتی برای دانشگاه داشته و نباید مورد بی‎توجهی مسئولان قرار می‎گرفت و مدت زمان انجام کار مشخص شود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار متر از جاده دانشگاه آزاد بروجرد ۲۸ معارض دارد که باید تلاش کرد مشکل این معارضین حل و تملک زمین انجام شود.

رحیمی اضافه کرد: تا یازدهم اسنفدماه سال جاری باید پیمانکار جدید پروژه تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد انتخاب و بعد از طی تشریفات قانونی این پروژه مجدد شروع شود.

دانشگاه آزاد بروجرد در مسیر روستایی ونایی واقع شده که علاوه بر دانشجویان مردم این روستا از این جاده تردد می‎کنند. البته این جاده تا روستایی ونایی در سه مرحله قرار است تعریض شود که مرحله اول آن از میدان نواب تا دانشگاه آزاد است که امید می‎رود هرچه زودتر این پروژه به سرانجام برسد چون روستایی ونایی روستای هدف گردشگری بروجرد است و تعریض آن می‎تواند در جذب بیشتر گردشگر در این منطقه کمک کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید