رییس صندوق نوآوری و شکوفایی:

حوزه علمیه در ارتباط صنعت با علم نقش موثری دارد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: حوزه علمیه در ارتباط بین صنعت با علم و دانش نقش بسیار موثری دارد و باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی وحدت صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار با آیت الله اعرافی در قم عنوان کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان با روش‌های سنتی نمی‌توان تامین مالی کرد و از همین جهت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده است و در حال تلاش هستیم تا فعالانه‌تر و موثرتر سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی افزود: بحث ارتباط علم و صنعت از نیازهای قدیم کشور بوده است و این ارتباط به درستی انجام نشده است؛ همچنین ارتباط سه گانه دولت، صنعت و دانشگاه نیز به خوبی شکل نگرفته است؛ حوزه علمیه در ارتباط بین صنعت با علم و دانش نقش بسیار موثری دارد و باید به این موضوع توجه شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: در حوزه علوم انسانی و ارتباط آن‌ها با شرکت‌های دانش بنیان، حوزه علمیه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: تعریفی که از شرکت‌های دانش بنیان در قانون شکل گرفته است، داشتن ظرفیت برون داد اقتصادی است؛ قبلا تصور می‌شد که علوم انسانی در این بخش نمی‌تواند موثر واقع شود ولی فرصت‌های بسیار مناسبی در حوزه علوم انسانی وجود دارد که حتی بازدهی اقتصادی نیز دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید