جزئیات برگزاری آزمون‌های بین المللی ریاضی دانش‌آموزی اعلام شد

مسئول روابط‌عمومی انجمن ریاضیدانان جوان درباره آزمون‌های بین‌المللی پاسکال،کیلی و فرما گفت: این‌ آزمون های بین‌المللی زیر نظر دانشگاه واترلو کانادا، در سطح دانش‌ آموزی امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

پروانه بسحاک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که  انجمن ریاضیدانان جوان مسابقات بین‌المللی واترلو کانادا را هر سال برگزار می‌کند، گفت: آزمونی که امروز برگزار می‌شود  در سطح بین‌المللی بوده و میان ۸۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. آزمون "پاسکال" متعلق به مقطع نهم ، آزمون "کیلی" متعلق به مقطع دهم و "فرما" هم مختص پایه یازدهم است. این آزمون‌ها به صورت تستی و در قالب ۲۵ سوال برگزار می‌شوند.

وی افزود: به نفرات برتر هر مقطع از طرف دانشگاه واترلو کانادا مدال اهدا می‌شود. هم‌چنین به همه‌ شرکت‌کنندگان از طرف این دانشگاه گواهی حضور داده می‌شود.

بسحاک در پایان با بیان اینکه تمامی شرکت‌کنندگان این آزمون از اعضای انجمن ریاضیدانان جوان هستند، خاطرنشان کرد: انجمن ریاضیدانان جوان هم قبل از این یک آزمون برگزار کرده و افرادی که حدنصاب نمره را کسب کردند با یک فراخوان که در آذرماه اعلام شده در آزمون امروز شرکت می‌کنند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید