حراج نقاشی ۱۰۰ میلیون پوندی که «لوور» رد کرد

نقاشی منتسب به «کاراواجو» هنرمند نامدار ایتالیایی قرار است در یک حراجی با رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیون پوند به فروش برود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،این نقاشی که تصویرگر یک قهرمان انجیل با نام «جودیث» است که سر یکی از ژنرال‌های آشوری را از تن جدا کرده در سال ۲۰۱۴ توسط فردی در شهر تولوز فرانسه در اتاق زیر شیروانی پیدا شده بود.

متخصصان فرانسوی پس از بررسی نقاشی پیداشده در فرانسه، آن را متعلق به «کاراوجو» نقاش سرشناس ایتالیایی دانستند و این کشف را اتفاقی فوق‌العاده در تاریخ هنر ارزیابی کردند.

گفته می‌شود «میکل آنجلو مریسی» معروف «کاراواجو» این نقاشی را در سال‌های ۱۶۰۴-۱۶۰۵ میلادی در رم خلق کرده است که بنا بر گفته متخصصان برای بیش از ۱۵۰ سال، در اتاق زیر شیروانی این خانه به حال خود رها شده بود.

در سال ۲۰۱۶ دولت فرانسه خروج این تابلوی ارزشمند از کشور را ممنوع اعلام کرد تا بررسی‌های بیشتری روی این نقاشی انجام دهد و موزه لوور نیز فرصت داشته باشد درباره خرید این تابلو تصمیم گیری کند. با این وجود مزه لوور در نهایت این تابلو را خریداری نکرد.

«اریک تورکین» متخصص آثار نقاشی هنرمندان قدیمی معتقد است تصمیم موزه لوور مبنی بر عدم خرید این تابلوی نقاشی به این معنا نیست که این اثر متعلق به «کاراواجو» نیست بلکه قیمت ۱۰۰ میلیون پوندی آن برابر با بودجه ۱۵ سال موزه لوور برای خرید آثار هنری است و این موزه از پیش نیز ۳ اثر از این نقاش ایتالیایی را در اختیار دارد.

حالا قرار است این نقاشی در تاریخ ۲۷ ژوئن در یک حراجی در شهر تولوز فرانسه به قیمت تقریبی ۹۰ تا ۱۴۰ میلیون پوند به فروش گذاشته شود.

«کاراواجو» متولد سال ۱۵۷۱ میلادی، یکی از هنرمندان ایتالیایی فعال در رم، ناپل، مالت و سیسیل در طول سال‌های ۱۵۹۳ تا ۱۶۱۰ میلادی بود. موضوع بیشتر نقاشی‌های او مسائل مذهبی بودند. در مجموع ۶۸ اثر نقاشی شناخته شده از «کاراواجو» وجود دارد که تنها ۴ نقاشی در اختیار مجموعه‌داران خصوصی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید