انتظار ۱۰ ساله مردم لرستان؛ ساخت موزه دفاع‌مقدس کی پایان می‌یابد؟

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که در برنامه‌ریزی‌ها شایسته‌سالاری ملاک عمل قرار نمی‌گیرد، گفت: قبیله‌گرایی سیاسی نابودکننده فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله ناصرپور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: از روایات اهل بیت عصمت و طهارت برداشت می‌شود که سستی و خواب بودن، دشمن جدی برای ماست باید بر سستی غلبه کرد؛ چرا که دشمن بیدار است.

وی با ذکر این مطلب که گناه خاص در تعریف امروز دنبال نکردن ارزش‌های انقلاب است، اضافه کرد: فهم فرهنگ شهادت هنوز برای بخشی از مسئولان تبیین نشده است.

ناصرپور با تأکید بر این‌که باید صدای شهدا را به مردم برسانیم، ادامه داد: هنوز بعد از چهل سال از انقلاب باید توجه بیشتری به مقوله ایثار و شهادت داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که عامل پیروزی انقلاب وحدت بود، بیان کرد: آن‌چه در دفاع مقدس وحدت‌آفرین بود ارزش‌های دینی و انقلابی بود.

وی با ذکر این مطلب که در برنامه‌ریزی‌ها شایسته‌سالاری ملاک عمل قرار نمی‌گیرد، یادآور شد: قبیله‌گرایی سیاسی نابودکننده فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

ناصرپور با اشاره به این‌که برای این‌که بتوان فرهنگ اثربخش ایثار را ترویج بدهیم می‌توانیم المان‌هایی در محل‌های بمباران شده شهرهای لرستان نصب کنیم، افزود: لرستان در دفاع مقدس به‌عنوان خاکریز دوم جنگ تحمیلی مشهور است.

وی با تأکید بر این‌که تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان زحمات رزمندگان استان را معرفی می‌کند، ادامه داد: باید بتوانیم با تهیه این دانش‌نامه نقش لرستان را در دفاع مقدس خوب ترسیم کنیم.

وی با ذکر این مطلب که شهیدان میرشاکی از شهدای شاخص لرستان می‌توانند شانه به شانه شهیدان همت معرفی شوند، ادامه داد: ساخت مستند شهیدان میرشاکی در انتظار تأمین اعتبار است.

ناصرپور همچنین گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان که در گوشه‌ای از تپه شهدای گمنام خرم‌آباد در حال ساخت است با گذشت ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید