فعالیت ۷۲ بنیاد خیّرین آموزش عالی در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر حدود ۷۲ بنیاد خیرین در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور فعال هستند.

جمشید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این سفر مشکلات مرکز آموزش عالی کاشمر و کمک‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه مرکز آموزش عالی کاشمر در مسیر سند آمایش آموزش عالی حرکت می‌کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مسیر عزم خود را جزم کرده که به دانشگاه‌ها کمک کند؛ امروز با توجه به حضور خیرین و حضور تمامی مسئولان برای انجام طرح‌های عمرانی شرایط در کاشمر مهیاست. اگر ۵۰ درصد پروژه‌های دانشگاه‌ها از محل کمک‌های خیرین و یا سایر منابع تامین شود، دولت نیز تعهد می‌کند در زمینه فضاهای آموزشی، خوابگاه‌ها و آزمایشگاه کمک کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امسال بیش از ۱۸۰ درخواست پروژه داشتیم که ۵۰ درصد آنها ورزشی بود و در بیش از ۴۰ پروژه کمک‌هایی را داشته‌ایم. پروژه‌هایی در ساخت مسجد، خوابگاه، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی داریم که هر ساله برای ۳۰ تا ۴۰ مورد آنها کمک می‌کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر تعداد این پروژه‌های در حال اتمام دانشگاه‌ها به بیش از ۲۰۰ مورد می‌رسد و امسال بیش از ۱۰۰ پروژه دانشگاهی ملی داریم که به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید