رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی:

حل مشکل اشتغال نیازمند هم‌افزایی و هم‌اندیشی است

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش زیادی برای حل مشکل اشتغال در کشور توسط دستگاه‌های مختلف متولی در حال انجام است،گفت: برای حل مشکلات اشتغال نیاز به هم‌افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر بیجندی رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در بازدید از واحد جهاد دانشگاهی گیلان اظهار کرد: بخش آموزش سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در یک سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و این حوزه به نسبت در جذب فراگیران، تنوع رشته‌ها و خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند، رشد و نمو بهتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز آموزشی کوتاه مدت در گیلان ادامه داد: جای کار دارد تا با همت و برنامه‌ریزی همکاران در آینده نزدیک شاهد رشد مراکز کوتاه مدت، تخصصی و مهارتی جهاد دانشگاهی در سطح استان گیلان باشیم.

وی بیان کرد: با کمک مدیران محلی در زمان کمتری خواهیم توانست همه سطح استان را تحت آموزش تخصصی و مهارتی قرار دهیم و هر چه بیشتر از خدمات آموزشی در این حوزه‌ها بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه آموزش‌های اشتغال محور در گیلان حاکم است که نگاه بسیار ارزشمندی است و سازمان جهاد دانشگاهی گیلان به طور ویژه به این موضوع پرداخته و در حال تلاش و فعالیت است.

وی با اشاره به نوآوری و خلاقیت در آموزش‌های کوتاه مدت گیلان افزود: در بحث نوآوری در آموزش قدم‌های بسیار مثبتی در این سازمان برداشته شده است و امیدواریم به زودی اثرات مهم آن را در حوزه اشتغال گیلان ببینیم.

بیجندی وجود همدلی و کار تیمی در فضای جهاد دانشگاهی گیلان را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در این سازمان حوزه‌های مختلف همفکری و هم‌اندیشی خوبی دارند و قطعاً این همفکری‌ها موجب رشد و ارتقا بیش از پیش مجموعه خواهد شد.

وی به برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها که برای اولین بار به جهاد دانشگاهی از سوی سازمان امور ادرای و استخدامی واگذار شده است، اشاره کرد و گفت: این آزمون در ۱۷ اسفندماه سال جاری در همه ۳۱ استان با ۲۲۷ هزار داوطلب در چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش زیادی برای حل مشکل اشتغال در کشور توسط دستگاه‌های مختلف متولی در حال انجام است، گفت: برای حل مشکلات اشتغال نیاز به هم‌افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی در کشور داریم. برخی مواقع متأسفانه موازی کاری‌ها باعث می‌شوند با وجود محدودیت منابع شاهد اتلاف آنها باشیم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز جامعه و همچنین شناسایی فرصت‌های اشتغال از راهکارهای برون رفت از مشکلات اشتغال کشور است و باید جامعه را به سمت بازار سازی برای خدمات و محصولات سوق دهیم تا حوزه اشتغال کشور نجات یابد.

وی اظهار کرد: در استان گیلان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار نقش مؤثری ایفا کنند و باید به صورت علمی و حرفه‌ای به این بخش‌ها ورود شود. همه دستگاه‌های متولی عملیاتی در این حوزه ورود کنند و قطعاً در این حوزه نهادهای توسعه‌ای و واسطه‌ای مانند جهاد دانشگاهی که در همه دنیا به عنوان حلقه واسط و تسهیلگر ورود پیدا می‌کنند، می‌توانند نقش مؤثری در تحقق این امر ایفا کنند.

طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، بیجندی در پایان گفت: البته مراکز دانشگاهی قطعاً باید در ساختار آموزشی و برنامه درسی خود تحول اساسی ایجاد کنند تا بتوانند فارغ‌التحصیلانی مبتنی بر نیاز بازار، جامعه، صنعت و… تحویل دهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید