هنرمندان , متولدین اسفند ماه , پیشکسوتان " />

هنرمندان متولد اسفند تولد خود را جشن گرفتند

تهران - ایرنا - آیین جشن تولد هنرمندان متولد اسفندماه به عنوان یک سنت هر ماهه توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت پایه گذاری شده با حضور جمعی از هنرمندان فعال در حوزه های سینما و تلوزیون، موسیقی و تجسمی برگزار شد.
به گزارش عصر شنبه خبرنگارفرهنگی ایرنا، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم گفت: از سال 1392 تا کنون موفق شدیم تا از 1900 هنرمند تقدیر کنیم و همزمان با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به دو جزیره کیش و قشم سفر داشتیم که تعداد سفرهای این موسسه به 9 سفر رسید.
سید عباس عظیمی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: اقلام نوروزی که هر سال درب منزل شما هنرمندان داده می‌شد به دلیل وضعیت بد اقتصادی این کار را به سلیقه خودتان گذاشتیم و امسال با کارت خرید اعتباری، می‌توانید خودتان تا سقف 500 هزار تومان از «شهروند» خرید کنید.
درادامه عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت هم با اشاره به مشکلات پشت سرگذاشته موسسه هنرمندان پیشکسوت برای رسیدن به جایگاه امروز گفت: مایه مباهات و افتخار است که در این مسیر همراه ما بودید و اکنون این موسسه به عنوان اصلی ترین رکن فرهنگ و هنر در کشور مطرح است و امیدوارم در سال آینده از تک تک هنرهای شما نیز بتوانیم بهره مند شویم.
معاون فرهنگی و اجتماعی ترافیک ناجا در این مراسم ضمن درخواست مشارکت از هنرمندان در فرهنگ سازی الگوهای ترافیکی، افزود: مسئله ترافیک همه را آزار می دهد و با توجه به نقش الگوسازی که هنرمندان در سطح جامعه دارند رسالتی برعهده همه ما است که در این راستا باید تلاش کنیم.
سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به نقش سینما در فرهنگ سازی هم گفت: می توان فضایی ایجاد کرد که تولید تلویزیون و همچنین برنامه های نوروزی به سمت رفتارهای ترافیکی حرکت کند و برای مثال در بخش هایی از فیلم می توان روی بستن کمربند ایمنی و مباحث دیگر تاکید کرد.
وی ادامه داد: ما فردا با کمک دانش آموزان در طرح همیاران پلیس خواستیم تا هر دانش آموز در هر خودرویی که هست در رابطه با صحبت کردن راننده با تلفن همراه بسیار محترمانه به راننده یک تذکر بدهند و قطعا این حرکت مثبت و موثر واقع خواهد شد، در هر صورت از این دست اقدامات فرهنگی با کمک شما بسیار تولید خواهد شد.
وی با انتقاد از صدا و سیما در مشکلات پخش برنامه های آموزشی در این حوزه گفت: در گذشته برای پخش هر دقیقه برنامه پانصد هزارتومان به صدا و سیما پرداخت می کردیم که متاسفانه این مبلغ به هر دقیقه پنج میلیون تومان افزایش داشته که این یک فاجعه است که برای ما امکان حضور برای فرهنگ سازی در تلویزیون را فراهم نمی کند.
وی به هنرمندان پیشنهاد کرد که با حضور در جاده های پرتردد به پلیس های راهور انرژی دهند و همچنین مسافران نیز از این حضور تاثیرمثبتی برای رانندگی صحیح بگیرند.
وی گفت: جریمه چیز تلخی است اما یادمان نرود که رفتار سازی می‌کند. اگر دوربین‌های ثبت تخلفات را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چقدر تاثیر گذار هستند.
او اظهار داشت: کنترل موتورسیکلت بسیار سخت است و در حال حاضر 11 میلیون موتورسیکلت داریم. وقتی ما با تخلفات آنها برخورد می‌کنیم به ما می‌گویند راه درآمد این افراد از موتور است و به آنها سخت نگیرید.
درپایان این مراسم از محمدحسن داورزنی، منصور تام سن، علی فرامرزی، رشید وطن‌دوست، رحیم‌علی زربان، علی فریدونی، زهرا سعیدی، کریم بهمنی، ذبیح‌الله احمدی، مرتضی دل شب، هادی حاجی آقاجانی معمار، طه‌ بهبهانی، مهدی شمس‌نیکنام، عزت الله رمضانی‌فر، ناصر جواهرپور، آلبرت کچویی، ابراهیم پورمعمار، صفرعلی اصغر زاده، مهربانو توفیق، جلیل فرجاد(همسر این هنرمند به نیابت از او هدایا را دریافت کرد)، محمود نادعلی، محمد سعید شریفی، جهانگیر نظام‌العلما، سیروس گرجستانی و عباس اخوین هنرمندان پیشکسوت که در اسفندماه متولد شدند با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **

نظر خود را ثبت کنید