موسیقی , طرح ارزانی بلیت , محمد معتمدی " />

کاهش قابل توجه قیمت بلیت کنسرت ها ایده یا آرزو

تهران - ایرنا - ایده کاهش قیمت بلیت کنسرت ها و تئاتر از مدت ها قبل بصورت جدی از سوی همه اقشار مطرح شده که تاکنون بیشتر یک آرزو بوده است از این رو محمد معتمدی خواننده در نظر دارد تا با طرح «هنر برای همه»، بلیت رویدادهای هنری را تا شش برابر کاهش دهد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این خواننده موسیقی ایرانی در نظر دارد با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بخش زیادی از جامعه و مردم که علاقه زیادی به دیدن و شنیدن کنسرت دارند، به خاطر نداشتن توان مالی از حضور در این برنامه های هنری محروم شده اند، با تمهیداتی، مبلغ بلیت کنسرت ها را به حدود یک ششم رقم فعلی کاهش دهد.
این هنرمند در این باره گفت :اگر سرپرست یک خانوار پنج نفره قصد داشته باشد به همراه خانواده خود در یک کنسرت شرکت کند، مجبور است که دستمزد ماهانه خود را به طور کامل برای خرید بلیت کنسرت هزینه کند که این عمل شدنی و عقلانی نیست.
معتمدی افزود: در همین راستا اخیرا ایده اجرایی «هنر برای همه» را طراحی و آن را با مسئولان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در میان گذاشتم و در طی جلساتی به بررسی این طرح پرداختیم که شاید بتوانیم در قالب یک طرح جامع از موقعیت مکانی و امکانات تالارهای خوب به ویژه در جنوب تهران که بلا استفاده یا کم استفاده هستند، بهره‌های بیشتری برده و در آنجا فضایی را فراهم کنیم که با مشارکت هنرمندان و اسپانسرها کنسرت‌هایی را با بلیت ارزان قیمت برگزار کنیم تا خانواده‌ها بتوانند از اجراهای زنده نیز استفاده کنند.
این خواننده جوان عرصه موسیقی کشور افزود: قیمت بلیت کنسرت‌ها در طرح «هنر برای همه» رقمی بین 20 تا 25 هزار تومان خواهد بود و در صورت مشارکت اسپانسرها شاید بتوانیم در این حوزه به نتیجه برسیم‎.
معتمدی افزود: خوشبختانه این طرح مورد پذیرش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار گرفته و اگر مشکل خاصی در این حوزه وجود نداشته باشد ما قصد داریم فروردین ماه سال 98 استارت اجرای این طرح را در پردیس تئاتر تهران واقع در منطقه خاوران بزنیم.
او درعین حال اظهار داشت: البته این موضوع فعلاً جنبه آزمایشی دارد تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت کارها را پیدا کرده و سپس به شکلی منسجم هم در حوزه سینما و هم در حوزه تئاتر کارهایی را به صورت مستمر انجام دهیم.
به گفته وی در این راه فارغ از حمایت‌هایی که از سوی مدیران داریم این هنرمندان فعال موسیقی و تئاتر هستند که می‌توانند در این راه همراه ارزشمندی باشند.
به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته برخی از تهیه کنندگان موسیقی وعده داده بودند که با چشم پوشی از درصد سود حاصل از این رویدادهای هنری قیمت بالای بلیت کنسرت ها را تا میزان قابل توجهی ارزان کنند که تا کنون چنین وعده ای محقق نشده است.
فراهنگ ** 9494 ** 1355 **

نظر خود را ثبت کنید