موسیقی , فستیوال , بوشهر " />

کوچه فستیوال موسیقی نواحی دربوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- دومین دوره کوچه فستیوال موسیقی نواحی درآیینی با حضور دوستداران فرهنگ وهنر در بوشهر آغاز شد.
به گزارش ایرنا، عضو کمیته برگزاری کوچه فستیوال موسیقی نواحی ایران درحاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: این فستیوال موسیقی بدون هیچگونه کمک دولتی و فقط با همکاری علاقمندان به هنر موسیقی دربوشهر برگزار می شود.
شاهین بهرام نژاد افزود: این فستیوال درتلاش است تا موسیقی نواحی بوشهر با فرهنگ خاص خود را به جامعه معرفی کند.
وی ادامه داد: امسال با وجود همه مشکلات مالی وهزینه های سرسام آور بلیت هواپیما و اسکان تصمیم به برگزاری دومین کوچه فستیوال موسیقی نواحی ایران در بوشهر گرفتند.
بهرام نژاد ادامه داد: ایده این کار توسط احسان عبدی پور مطرح و با استقبال بسیار خوبی توسط دوستداران موسیقی و فرهنگ بوشهر مواجه شد.
وی اظهار داشت: با هدف اطلاع رسانی مناسب یک سایت خبری نیز راه اندازی شد تا تمامی اتفاقات مربوط به کوچه فستیوال منتشر و دوستداران این عرصه بطور کامل در جریان اخبار مرتبط با آن قرار گیرند.
بهرام نژاد افزود: از بوشهر گروه هیرون و شبدیز برنامه اجرا می کنند که گروه شب عرب شامل موسیقی محفلی و نوستالوژی عربی از خوزستان و عراق، شب هرات شامل موسیقی افغانستانی، موسیقی آذربایجان با استاد اسدالهی، موسیقی خراسان شمالی نغمه ستان، سرنای احسان عبدی پور لرستان، داماهی از هرمزگان در این فستیوال به اجرا می پردازند.
وی گفت: در بداهه نوازی شب جنگ با اجرای مهدی ساکی، شب ریتم با سازهای کوبه ای، شب اصفهان با تم راک و شب شیراز به نام زنهار با موسیقی فولکلور، شب موسیقی خیابانی (دوئت ویولن و آکاردئون) اثر آسو کهزادی و کاوه غفاری، شب بردستان توسط میثم عبدیپور و شب هرمز از رضا کولغانی دیگر برنامه های کوچه فستیوال موسیقی نواحی ایران در بوشهر است.
بهرام نژاد اظهار داشت: شروه و لالایی، خیام خوانی، ورکشاپ نیمه خوانی، تئاتر 'زنبور' اثر محمد مطهری پور و موسیقی حنابندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای کوچه فستیوال موسیقی نواحی در بوشهر است.
وی یادآور شد: ظرف چند ساعت از اجرا برنامه ها کلیپ هایی یک دقیقه ای از برنامه های اجرا شده برای دوستداران این هنر درشبکه های مختلف مجازی از جمله صفحه کوچه فستیوال موسیقی بارگذاری می شود.
ایده پرداز دوکوچه فستیوال موسیقی نواحی ایران در بوشهر گفت: به دنبال اطلاع رسانی در این حوزه نبودیم اما ذات این کار به سمتی رفت که نشستی در این زمینه با خبرنگاران برگزار شود.
احسان عبدی پور افزود: اساس این فستیوال این است که از ورود حتی ریالی از بیت المال به این برنامه پرهیز و با این فستیوال تجارت راه نیفتد.
ویژه برنامه های دومین کوچه فستیوال موسیقی بوشهر از 20 تا 26 اسفندماه در کافه های حاج رئیس، لنج، کهان، ناجی و قهوه خانه جفره علیباش به اجرا در می آید.
6043/7212

نظر خود را ثبت کنید