آیت الله مکارم شیرازی , دیدار , فضای مجازی " />

آیت الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی متناسب با جامعه اسلامی نیست

  • تاریخ انتشار : 1398/1/22 ساعت : 19:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: اوضاعی که درفضای مجازی است متناسب با جامعه اسلامی نیست و باید این فضا جدی گرفته شود.
به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه ، وی روز پنجشنبه دردیدار جمعی از روحانیون و طلاب در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) قم افزود: دراین راستا عزم راسخی برای تنظیم فضای مجازی نیست. دولت باید در مورد فضای مجازی حساسیت نشان دهد.
وی با اشاره به اینکه افرادی هم برای شبهه پراکنی در فضای مجازی استخدام شدند، اظهار داشت: حوزه در مورد پاسخگویی نباید حالت انفعالی بگیرد. نباید تنها منتظر امام زمان (ع) شد. باید عبادی الصالحین باشند و تربیت شوند تا حضرت را یاری کنند.
وی اظهار داشت: در صورتی که عزم راسخ در مبارزه با انحرافات و فضای مجازی باشد. خدا هم یاری خواهد کرد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد مشکلات زیادی در موارد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم. معتقدیم از جمله راه های برون رفت از مشکلات، توسل و دعا کردن است.
وی با اشاره به جایگاه اهمیت علم در روایات ابراز داشت: حضرت علی (ع) فرمودند« لطف خدا، نامحدود است، ولی برای هر کسی در استفاده از لطف خدا، ظرفیتی قرار داده شده. برای استفاده بهتر باید ظرفیت خودمان را افزایش دهیم».
آیت الله مکارم شیرازی گفت: افرادی در جامعه هستند که نه تنها سبب هدایت نیستند، بلکه سبب گمراهی اقشارمختلف می شوند. باید سعی کرد جزو گروه عالم باشیم. اما کدام عالم؟ عالمی که موجب هدایت و نور افشانی می شود.
وی افزود: عالمان دین اگر اثرگذار شدند، چون به سلاح بیان و قلم مجهز هستند. طلاب و حوزویان هم باید به این دو سلاح مجهز باشند و اگر نباشند مسئول می باشند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز که دشمن برای از بین بردن دین و اسلام ، اهداف و برنامه های وسیعی طراحی کرده است ، ما نیز باید برای مقابله به این توطئه ها به ایده های روز دنیا مجهز شویم.
وی در ادامه بر اسلامی شدن محیط دانشگاه ها تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ اسلامی قوی است و می تواند غالب برسایر فرهنگ ها شود. باید از این فرصت استفاده کرد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید با رفتار و عمل نشان داد که اسلام می تواند فرهنگ غالب باشد.
وی درتوصیه به طلاب افزود : برای پیشرفت نیازمند به نظم و اراده و عزم قوی و خلوص نیت هستیم. طلبه ای که این مسائل را داشته باشد می تواند به موفقیت برسد.
7406/ 6133/

نظر خود را ثبت کنید