هنرمندان , آموزشگاه موسیقی , شیروان " />

با وجود فعالیت 400 نفر علاقه مند به موسیقی در شیروان؛

دومین شهر خراسان شمالی آموزشگاه موسیقی ندارد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: با توجه به اینکه این شهرستان استعداد و طرفیت بالایی در حوزه موسیقی دارد اما، از داشتن حتی یک آموزشگاه در این زمینه محروم است.
زهره بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون بیش از 400 نفر در حوزه موسیقی این شهرستان فعالیت دارند اظهار کرد: تاکنون پرونده چهار متقاضی برای ایجاد آموزشگاه موسیقی در این شهرستان به تهران ارسال شده که نتایج قطعی آن اعلام نشده است.
وی گفت: آموزشگاه ها می توانند بهترین محل برای آموزش عاشقانه موسیقی باشند و ما باید از گسترش این نوع مراکز استقبال کنیم.
بابایی با اشاره به این شهرستان تاکنون در حوزه موسیقی موفق به کسب مقام های خوب استانی و کشوری شده است افزود: همچنین اواخر سال گذشته تعدای از هنرمندان موفق به کسب درجه یک هنری شدند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان دارا بودن مستندات متقاضی مربوط به موسیقی، توانمندی در امر آموزش، اجرا، فعالیت مستمر، مدرک و اعتبار هنری را از جمله شرایط متقاضی برای اخذ آموزشگاه موسیقی عنوان کرد.
بابایی با اشاره به اجرای هشت اجرای این شهرستان در سال گذشته گفت: هم اکنون وضعیت حوزه موسیقی در شیروان بهتر شده و استقبال مردم خصوصا جوانان از جشنواره موسیقی نسبت به گذشته مطلوب شده و روز به روز تقویت می شود.
موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.
7186/ 6042

نظر خود را ثبت کنید