جریمه بانک ایتالیایی بخاطر نقض تحریم های ایران و چند کشور دیگر

وزارت خزانه داری آمریکا از پذیرش بانک یونی کردیت برای پرداخت 611 میلیون دلار بابت نادیده گرفتن تحریم های آمریکا خبر داد.

به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد سه شعبه از بانک یونی کردیت ای جی را به دلیل نادیده گرفتن تحریم های آمریکا علیه میانمار، ایران، کوبا، لیبی، سوریه و سودان تحت جریمه قرار داده است.

به موجب این بیانیه که اشعار می دارد مبلغ مورد توافق بخشی از جریمه 1.3 میلیارد دلاری است که دلیل آن، نادیده گرفتن تحریم های مرتبط با منع گسترش سلاح های کشتار جمعی و تروریسم جهانی بوده است.

بر این اساس، گفته شده است بین ژانویه 2007 و دسامبر 2011، بانک یونی کردیت ای جی بیش از 2000 پرداخت با مبلغی فراتر از 500 میلیون دلار از طریق موسسات مالی در ایالات متحده آمریکا، چندین برنامه تحریمی را نقض کرده است.

بیانیه اوفک می افزاید در این دوره، این بانک به نیابت از خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) و چندین شرکت متعلق به یا وابسته به کشتیرانی ایران، حساب های دلاری آن را فعال کرده و حساب های آن شرکت ها را به نحوی که منافع یا مشارکت کشتیرانی ایران را تامین کند، در نقل و انتقالات پولی به یا از طریق آمریکا مدیریت می کرد.

این بیانیه ادامه می دهد شعب این بانک در کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش بوده اند و پرداخت های بانکی به یا از طریق آمریکا را انجام می دادند به نحوی که افراد یا کشورهای تحت تاثیر تحریم ها را به موسسات مالی آمریکا افشا نکرده است که به عنوان واسطه های مالی عمل می کردند.

سیگال پاند مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این باره می گوید گروه های یونی کردیت، تبادلات مالی را از طریق ایالات متحده به صورت غیر شفاف انجام می دادند در حالی که اگر ماهیت واقعی افراد مشخص می شد، آنها به دلیل برنامه تحریم های متعدد نمی توانستند این پرداخت ها را انجام دهند.

وی ادامه می دهد: این بانک ها توافق کرده اند تا تعهدات خود را برای تطبیق تحریم ها افزایش دهند.


نظر خود را ثبت کنید