کنگان بندر تجاری می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس خواستار اقدام عاجل برای تامین اعتبار اسکله بندر کنگان شد و گفت: پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر هستم.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و تجاری در کنگان یکی از مطالبات مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد: اسکله کنگان از مطالبات اصلی مردم است که روند اجرای آن سال‌ها در دستور کار بوده اما بنا به دلایلی در انجام آن کوتاهی شده که این موضوع موجب بی اعتمادی مردم کنگان به توافقات و قول و قرارهای اجرای این پروژه شده است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با درخواست از سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: درخواست اصلی ما برای تأمین اعتبار چهار پروژه و طرح در کنگان است.

وی با تاکید بر توسعه موج شکن موجود و افزایش مساحت حوضچه به حداقل ٢٠ هکتار به منظور احداث بند تجاری جدید کنگان افزود: ساخت حداقل ٣٠٠ متر اسکله پنج هزار تنی از دیگر خواسته‌ها است.

الماسی با بیان اینکه از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواستار انجام لایروبی مناسب با تناژ پنج هزار تنی شده‌ایم، اضافه کرد: ساخت محوطه و انبار با مساحت مناسب از دیگر خواسته‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به سفر ریاست جمهور به شهرستان کنگان، این خواسته مشترک از سوی نماینده مردم، استاندار، فرماندار، امام جمعه و شورای شهر به عرض ایشان رسانده شد که رئیس جمهور نیز دستور اکید برای سامان بخشیدن به اسکله کنگان صادر کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس تصریح کرد: بنده با جدیت پیگیر مصوبات سفر آقای رئیس جمهور برای تسریع در روند اجرای آنها هستم.


نظر خود را ثبت کنید