مصر: کشورهای عربی بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید دارند

وزیر خارجه مصر تاکید کرد، توافقی میان اعضای اتحادیه عرب درباره ضرورت دستیابی به راه حل نهایی برای مسئله فلسطین بر اساس اصول مشروع بین‌المللی، طرح عربی، راهکار تشکیل دو کشور و برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: هدف از نشست امروز (یکشنبه) شورای اتحادیه عرب که به درخواست فلسطین برگزار می‌شود، اطلاع از اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طرح دیدگاه از وضعیت کنونی و آگاهی از رویکرد مقامات فلسطین نسبت به دستیابی به صلح و حقوق مشروع این ملت است.

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: حمایت از مردم فلسطین و تحقق تمامی حقوق مشروع آنها، امری پابرجا است.

وی گفت: در این مرحله چالش‌های بسیاری وجود دارد که باید با آن برخورد شود و از طریق ادامه توافق نظر کشورهای عربی و همکاری عربی مشترک؛ قدرت عبور از این مرحله به دست آید.

پیشتر دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب روز جمعه اعلام کرده بود، محمود عباس طی سفر رسمی به مصر رفته و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند.

وی افزود: رئیس تشکیلات خودگردان در نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب در روز یکشنبه مشارکت خواهد کرد که این نشست به منظور بررسی وضعیت فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

اللوح تاکید کرد، عباس در این نشست اعضای این اتحادیه را در جریان تحولات اخیر وضعیت فلسطین قرار خواهد داد.


نظر خود را ثبت کنید