راه‌اندازی ۴۰۰۰ سمن جوانان تا سال ۱۴۰۰

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا افق ۱۴۰۰ وزارت ورزش و جوانان با همکاری سایر وزارتخانه‌ها نسبت به راه‌اندازی ۴۰۰۰ تشکل مردم‌نهاد اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا سجاد سالک در حاشیه نشست با مسئولان سمن‌های فعال استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان تقویت و توسعه فعالیت‌های سمن‌ها در حوزه‌های مرتبط با جوانان و ورزش است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها به شکل درست و صحیح انجام می‌شود.

وی موضوع فرهنگسازی را به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه فعالیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: نسل جوان ما امروز با بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها می‌تواند بهترین شرایط را برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: جوانان ما باید در عرصه‌های مختلف کنش‌گرایانه عمل کنند و با نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف وظیفه و رسالت تاریخی خود را انجام دهند.

سالک اهمیت تشکیل سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را با محوریت جوانان و در حوزه‌های مختلف یادآور شد و اظهارکرد: هیچ جامعه‌ای با حرکت‌ها و اقدامات فردی به جایی نرسیده است بلکه در سایه حرکت‌ها و اقدامات منسجم و وحدت‌گونه است که بسیاری از موفقیت‌ها به دست می‌آید.

وی در ادامه گفت: یکی از رموز توسعه غرب جدی گرفتن تشکل‌ها، مجموعه‌های غیردولتی، سندیکاها و رغبت به فعالیت‌های داوطلبانه است اما متأسفانه در کشور ما این شرایط چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از سمن‌ها به عنوان دیده‌بانان جامعه یاد و اظهارکرد: امیدواریم با مشارکت همین سمن‌ها کارهای داوطلبانه و عام‌المنفعه در جامعه ما شکل گسترده‌ای به خود بگیرد و وضعیت به مراتب مناسب‌تری را در حوزه تحولات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی شاهد باشیم.

نظر خود را ثبت کنید