وعده‌ی تغییرات و بهسازی در ساختار تئاتر شهر

مدیر مجموعه تئاتر شهر با تاکید براینکه به دنبال استقلال برای تئاتر شهر است از تغییرات و بهسازی در ساختار این مجموعه خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سعید اسدی صبح سه شنبه سوم اردیبهشت ماه پس از ۹ ماه حضور در مسند مدیریت تئاتر شهر، در یک نشست خبری به تشریح برنامه های خود پرداخت و پاسخگوی سوالات شد.‌

او گفت: برای سال ۹۸ با تغییرات و برنامه هایی روبرو خواهیم بود که بخشی از یک برنامه بلند مدت پنج ساله است.
تئاترشهر با کیفیت اندکی متفاوت تر، برنامه‌هایش را پیش می‌برد و در سالن اصلی بعد از بهسازی، امیدواریم شاهد اجراهای متفاوت و بهتر باشیم. در سالن های دیگر هم اولویت برنامه ها فرهنگی است تا اقتصادی.

وی افزود: پلاتو اجرا از این پس به کارگاه نمایش تبدیل خواهد شد و هفته آینده فراخوانی منتشر می‌شود که رویکردهای پژوهش محور را دنبال می‌کند و در واقع چیزی شبیه آنچه قبلاً در قشقایی انجام می‌شد با تغییراتی اتفاق می افتد. علاوه براین کارگاه نمایش، خدمات اجرا هم خواهد داشت. البته در سالن سایه، چارسو و قشقایی همانند قبل پذیرای اجراها خواهیم بود.

اسدی ادامه داد: در تغییر ساختار و در بهسازی درونی مجموعه، کار روابط عمومی به رویدادهایی فرهنگی و آموزشی و برنامه ریزی برای پنل تخصصی و ورک شاپ مربوط خواهد بود. همچنین کارمندان تئاتر شهر لازم است توان افزایی و دانش افزایی داشته باشند. ما در اینجا میز نقد خواهیم داشت تا بین مخاطبان و هنرمندان فرصت تعاملی ایجاد شود و البته واحد ارتباطات باید برای هر گروه اجرایی نشست برگزار کند.



وی تاکید کرد: ما به دنبال استقلال حداقلی برای تئاترشهر هستیم و چشم انداز آینده ما این است که در این چند سال، تئاتر شهر از عرضه خدمات به سمت تولید کردن هم پیش برود که البته این مستلزم استقلال نسبی، هم در بخش مالی و هم دعوت از هنرمندان است. دراین راستا دفتری به ساختار تئاترشهر اضافه شده به نام "ارزیابی هنری".

مدیر تئاتر شهر گفت: برای اینکه تئاتر شهر به تولید برسد دفتر دیگری ایجاد شده به نام "تامین سرمایه" برای اینکه اینجا به عنوان یک محور برای گروهها تلاش کند تا به رونق تولید کمک کنیم. این هم آرامش خاطری به گروهها می‌دهد که تنها نخواهند بود و همچنین مجموعه می تواند در مالکیت مادی و معنوی هم سهیم باشد و حتی برای تور هم برنامه ریزی کند. علاوه بر اینها چیزی که در تغییرات ساختاری ما رخ داده، این است که مدیریت منابع انسانی جدا شده و یک معاونت اجرایی در تئاتر شهر شکل می‌گیرد.

او اضافه کرد: در تعاملی که با شهرداری داریم قرار است در اطراف تئاتر شهر فضای فرهنگی تری ایجاد کنیم و اگر بساطی هست هنریتر باشد. همچنین پذیرای اجراهای درونی و محیطی تئاتر شهر خواهیم بود و سعی میکنیم کافه را هم راه بیندازیم.

مدیر تئاتر شهر در بخشی دیگر از صحبتهای خود درباره تعمیرات و بهسازی تئاتر شهر توضیح داد: در سال ۹۶ بودجهای مصوب شده بود برای ماشینری سالن اصلی و در پایان آن سال با یک مجوز دولتی توانستند بخشی از این بودجه را به سال قبل منتقل کنند و سال ۹۷ باید این کار انجام می‌شد. اما امکان تعطیلی کل سالن نبود و بخشی از کارها انجام شد و امسال طبق برنامه از ۱۵ اردیبهشت سالن اصلی برای بهسازی ماشینری تعطیل خواهد شد و تا پایان شهریور گفتهاند کارشان تمام می‌شود اما من قولی برای آن نمی دهم ولی امیدوارم در نیمه دوم سال بتوانیم برای اجرا برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این حین برخی ادوات تعمیر و برخی تعویض می‌شوند و به نظر می‌رسد با تکنولوژی روزآمدی روبرو خواهیم شد. در چارسو هم صندلیها تعویض شده و البته قبلاً تجهیزاتی خریداری شده که منتظر بودیم تعمیرات تمام شود ولی تصمیم گرفتیم اینها را نصب کنیم تا خدمات بهتری دهیم.

به گفته وی در سالن اصلی هم صندلیها در این بهسازی تعویض می‌شود و قالب اصلی حفظ شده و پیمانکاری که در فرایند قراردادی بوده در حال آماده کردن صندلی هاست. همچنین دفتر طرح های عمرانی هم به دنبال مشاوری برای موضوع آکوستیک مجموعه است.

اسدی یاداور شد: معضلات اجتماعی اطراف تئاتر شهر جدی است و با فضای فرهنگی اینجا مغایرت دارد و زخمهایی به بدنه تئاتر شهر ایجاد کرده است بنابراین وزارت ارشاد و شهرداری باید همتی برای مرمت بخش بیرونی بنا کنند و امیدوارم پژوهش و مستندنگاری دقیقی که قبلاً شده به نتیجه عملیاتی برسد و فرصتی هم برای محصور شدن تئاتر شهر ایجاد شود.


نظر خود را ثبت کنید