اعزام دومین گروه مهندسان ارزیاب سازمان نوسازی مدارس به خوزستان

دومین گروه مهندسان ارزیاب سازمان نوسازی مدارس، از استان‌های خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، کرمان، زنجان، اردبیل، کردستان و فارس برای بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و ارزیابی میزان خسارات وارده به مدارس امروز به استان خوزستان اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، دومین گروه از مهندسان سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل تابعه استان‌ها، برای بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و ارزیابی میزان خسارات وارده به مدارس آسیب‌دیده استان خوزستان، امروز به مناطق سیل‌زده این استان اعزام شدند.

این گروه مهندسان ارزیاب که برای مرحله دوم اعزام می‌شوند به‌صورت داوطلبانه برای کمک‌رسانی‌های تخصصی اعلام آمادگی کرده‌اند بودند و از امروز به مدت یک هفته در مناطق سیل‌زده استان خوزستان خواهند بود.

در  مرحله دوم، ۲۰ نفر از مهندسان ادارات کل نوسازی مدارس از ۸ استان خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، کرمان، زنجان، اردبیل، کردستان و فارس اعزام می‌شوند.

در مرحله اول نیز ۲۴ نفر از ۹ استان تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین، کرمانشاه، همدان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام‌شده بودند.

دریافت نظرات تخصصی و علمی مهندسان ارزیاب برای ارزیابی میزان خسارات و همچنین جانمایی جدید مدارس جایگزین، ضروری است و این گروه‌ها در قالب اکیپ‌های ناظر ابنیه و تأسیسات؛ ساختمان‌ها، تجهیزات و تأسیسات دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را مورد بازدید تخصصی میدانی قرار داده و میزان خسارات وارده را به‌صورت دقیق محاسبه می‌کنند تا مشخص شود که فضاهای آسیب‌دیده نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیرات اساسی یا پاک‌سازی هستند.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، یکی از مشکلاتی که مناطق سیل‌زده با آن گریبان گیر هستند زمان‌بر بودن ارزیابی‌ها است که به علت کمبود نیروی انسانی متخصص و همچنین عدم امکان تردد در برخی مناطق، این موضوع به‌کندی پیش می‌رود؛ اما با اعزام تعداد افراد بیشتر و فراهم کردن امکانات حداقلی لازم برای این کار می‌توان به امر ساماندهی فضاهای آموزشی سرعت بخشید.


نظر خود را ثبت کنید