صدور ویزای رایگان عتبات برای یک بار در سال صحت ندارد

با توجه به توافقات انجام شده بین مسئولان ایرانی و عراقی صدور ویزای رایگان برای سفر به عتبات عالیات در عراق و اماکن مقدسه کشورمان محدودیت ندارد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد انتشار شایعه صدور یک بار روادید رایگان برای هر زائر در طول سال در فضای مجازی، گفت: انتشار این مطالب، شایعه افراد سود جو و فرصت طلب است و این مساله صحت ندارد.

مرتضی آقایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به توافقات انجام شده بین مسئولان ایرانی و عراقی صدور ویزای رایگان برای سفر به عتبات عالیات در عراق و اماکن مقدسه کشورمان محدودیت ندارد و هر زائر به هر میزان که بخواهد، می تواند اقدام به سفر کند.

وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود از زمان صدور ویزای رایگان برای زائران سفر به عتبات درعراق و اماکن مقدسه ایران تعداد زائران عراقی به خصوص در ایام شعبانیه افزایش چشم گیری داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: آمار سفر زائران دو کشور از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

آقایی اضافه کرد: هم اکنون نرخ سفر هوایی به عتبات عالیات (با توجه به کاهش مبلغ صدور ویزا) تا 29 اردیبهشت ماه جاری 2 میلیون و 800 هزار تومان و از طریق زمینی از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته زائران عتبات به مدت 7 شب و8 روز در عراق اقامت داشته می توانند از اماکن مقدس عراق زیارت کنند.

آقایی گفت: از این مدت زائران سه شب را در شهر مقدس نجف، سه شب نیز در کربلا و مابقی زمان باقی مانده را به زیارت اماکن شهر مقدس کاظمین و سامرا اختصاص دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مشتاقان زیارت به عتبات می توانند برای نام نویسی به یکی از دو هزار و 600 دفتر تحت پوشش سازمان حج در سراسر کشور مراجعه کنند، گفت: زائران اعزامی به عتبات عالیات دارای پوشش های حمایتی بیمه ای، امنیتی و خدمات پزشکی رایگان هستند.


نظر خود را ثبت کنید