كسب رتبه نخست بانك صنعت و معدن در پرداخت تسهيلات رونق توليد استان فارس

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: این بانک در دو سال متوالی موفق به کسب جایگاه نخست اعطای تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در استان فارس شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که به اتفاق هیأت همراه به استان فارس سفر کرده است، صبح امروز در نشست با استاندار و مدیران استانی مرتبط با بخش تولید در این استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این بانک پیوسته در خدمت رسانی به صنعتگران و معدنکاران از هیچگونه تلاشی مضایقه نکرده و همواره در راستای سیاست های دولت و به عنوان بازوی اقتصادی آنها عمل نموده و امیدواریم در سال جاری نیز که سال رونق تولید نام گرفته بیش از پیش به این وظیفه اهتمام ورزیم.

مهری خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما تأمین مالی واحدهایی است که برای ادامه تولید به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند، در مرحله بعد واحدهای ایجادی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند و همچنین طرح های توسعه ای واحدهای فعال موجود از اولویت پرداخت برخوردارند.

مدیر عامل بیان داشت: استان فارس دارای ظرفیت های بسیار قابل توجهی برای افزایش سطح تولید محصولات صنعتی و معدنی است و ضرورت دارد توجه خاصی به استفاده از این ظرفیت ها و توسعه صنایع استان داشته باشیم چرا که پذیرش طرح ها در حوزه معدن از خام فروشی جلوگیری کرده و سبب ایجاد ارزش افزوده می شود.

مهری تأکید کرد: با ارائه مشاوره های تخصصی برای استفاده از ظرفیت های یاد شده می توان منابع بانکی را به سمت ایجاد و راه اندازی واحدهایی که مزیت اقتصادی بیشتری در منطقه دارند، هدایت و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این استان را فراهم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، شاهد تعامل بیشتر مدیران بانک در این استان با مسؤلان و نمایندگان دولت که به طور مستمر با تولیدکنندگان و کارآفرینان در ارتباط هستند باشیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری به رفع مشکلات آنان پرداخته و مراحل اعطای تسهیلات را تسهیل نماییم.

در این دیدار عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز از بانک صنعت و معدن برای همکاری صمیمانه با تولیدکنندگان استان و رفع مشکلات و معضلات صنعتگران و معدنکاران قدردانی و اظهار داشت: این بانک به عنوان یکی از بانک های تخصصی پیشرو در تحقق اهداف اقتصادی کشور و حمایت از بخش تولید، موفق عمل کرده است.

رحیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بانک صنعت و معدن در توسعه متوازن اقتصادی، این بانک را یکی از بانک های توانمند استان در دستیابی به هدف رونق تولید معرفی و عنوان کرد: این بانک در ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در این منطقه نقش مؤثری داشته به طوری که در سال های 96 و 97 در پرداخت تسهیلات رونق تولید در بین بانک های دیگر جایگاه نخست را کسب کرده و امیدواریم این همکاری و همدلی مسؤلانه به منظور احیا صنایع روز به روز گسترش یابد.

وی افزود: ما برای حمایت از سرمایه گذاری در استان و تقویت تعامل با این بانک اعلام آمادگی می کنیم و در نظر داریم ارتباط بین فعالان بخش تولید و بانک ها را در راستای جذب منابع مالی جهت استفاده از ظرفیت های صنعتی این استان برقرار سازیم و در همین خصوص از صنعتگران استان نیز می خواهیم منابع خود را در بانک صنعت و معدن متمرکز کنند.

وی ادامه داد: در این استان به دلیل موقعیت استراتژیک ویژه ای که دارد، شرایط صادرات نیز فراهم است و در صنایع معدنی در جایگاه نخست قرار دارد که می تواند در رشد و توسعه اقتصادی کشور به کار گرفته شود.

استاندار فارس تصریح کرد: بازدید میدانی و عملیاتی از صنایع می تواند آغازگر خوبی برای رونق تولید در کشور باشد زیرا سبب درک بهتر وضعیت واحدهای صنعتی شده و راه را برای رفع موانع تولید هموار می سازد.

رحیمی ابراز داشت: در شریط فعلی اقتصاد کشور باید با تلاش و کوشش و حمایت از صنایع در خدمت به مردم کوشا باشیم و فرآیند پرداخت تسهیلات برای تولید محصولات مورد نیاز آنان تسهیل شود.

استاندار فارس گفت: در راستای تسریع در حل مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان کارگروه مشترک استانداری و بانک صنعت و معدن تشکیل شده تا با سرعت بیشتری به امور رسیدگی و مشکلات حل و فصل شود.

در ادامه سفر به استان فارس همچنین مدیرعامل بانک صنعت و معدن از شعب این بانک در استان یاد شده و طرح های ذوب آهن پاسارگاد، سیمان خاکستری نی ریز، کاغذ زاگرس و زرین آبنوس که توسط این بانک تأمین مالی شده اند، بازدید کرده و از نزدیک در جریان چگونگی فعالیت و نقطه نظرات صنعتگران و مدیران این کارخانه ها قرار خواهد گرفت.


نظر خود را ثبت کنید