آموزش و پرورش , هم اندیشی , خراسان رضوی " />

نشست روسای ادارات مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استانها در مشهد برگزار شد

  • تاریخ انتشار : 1398/2/5 ساعت : 17:55 - 4 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد - ایرنا - نشست هم اندیشی روسای ادارات مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان های کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست گفت: این مراسم با هدف تبادل نظر و تجربیات، تبیین موضوعات و اولویت های کاری و برنامه ریزی برای ادامه مسیر برگزار شده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: تکلیف ما در دستگاه تعلیم و تربیت، اجرای سند تحول بنیادین به عنوان اولویت اول است که تاکنون گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.
وی اظهار داشت: اولین شاخص در این زمینه توسعه میزان مشارکت ها می باشد و افزایش مشارکت های درون و برون سازمانی یکی از موارد سند تحول بنیادین است‌.
وی گفت: دومین شاخص در این زمینه تفویض اختیار است و هرچه میزان این اختیارات از حوزه وزارتی به استان ها و مناطق بیشتر باشد، بر تحقق اهداف این سند تاثیرگذارتر خواهد بود.
خدابنده، سومین شاخص را مدرسه محوری دانست و افزود: تمام فعالیت ها و برنامه ها باید در مدرسه اتفاق افتد و ارتقای جایگاه مدرسه به تحقق موارد سند تحول بنیادین کمک خواهد کرد.
وی اظهار داشت: اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش شاخص و معیار اول را توسعه می دهد و مدارس غیردولتی نیز بخشی از بار تعلیم و تربیت را بر دوش می کشند و این مدارس فعالیت های آموزشی و پژوهشی را به مراتب بهتر از مدارس عادی انجام می دهند که جای تقدیر دارد.
وی گفت: از سوی دیگر عدالت آموزشی حکم می کند برای بازماندگان از تحصیل کاری انجام دهیم و مدارس آموزش از راه دور بستر مناسب برای ادامه تحصیل کسانی است که نتوانسته اند در موعد مقرر و عادی به تحصیل بپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امیدواریم با توسعه کمی و کیفی مراکز و مدارس آموزش از راه دور، دانش آموزان بیشتری جذب کنیم.
وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی یک هزار و 220 مدرسه غیردولتی وجود دارد که حدود 179 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند و تعداد این دانش آموزان نسبت به دو سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.
خدابنده اظهار داشت: این استان دارای 204 مدرسه آموزش از راه دور است و همه مناطق 48 گانه آموزش و پرورش استان از این مدارس برخوردار می باشند.
7496 / 6053

نظر خود را ثبت کنید