شیر ایرانی , باغ وحش " />

سازمان محیط زیست مجوز ورود شیر ایرانی را صادر کرد

  • تاریخ انتشار : 1398/2/12 ساعت : 16:45 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ورود شیر ایرانی از باغ وحش انگلیس به کشور با مجوز سازمان محیط زیست انجام شده است.
مجید خزازیان مقدم روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: ورود این شیر به کشور کاملا قانونی صورت گرفته و تمام مجوزهای داخلی و خارجی نیز توسط باغ وحش ارم کسب شده است.
وی اظهارداشت: باغ وحش ارم عضو اتحادیه باغ وحش های اروپا « EAZA» است از این رو با توافقاتی که با دیگر باغ وحش ها صورت می گیرد امکان تبادل گونه وجود دارد که این کار نیز بر این مبنا صورت گرفته است.
خزازیان مقدم ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار شد باغ وحش ارم دو قلاده شیر نر و ماده وارد کند که بر این اساس شیر نر را شب گذشته از انگلیس وارد کرد و قرار است هفته آینده شیر ماده از ایرلند وارد شود.
وی ادامه داد: شیرهای ایرانی حدود ١٠٠ تا ١٢٠ سال گذشته از کشور خارج شدند و اکنون باغ وحش ارم طبق توافقات بین المللی می تواند آنها را وارد کشور کند.
وی درباره احیای این گونه در کشور گفت: احیای این گربه سان نیازمند احیای زیستگاه است و علت انقراض آنها در کشور از بین رفتن زیستگاه بود که امیدواریم زمانی این پتانسیل را داشته باشیم که زیستگاه را احیا کنیم و به دنبال آن شاهد احیای این گربه سان ارزشمند باشیم اما اکنون این دو شیر نر و ماده در باغ وحش نگهداری می شوند.
شب گذشته یک قلاده شیر نر از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش ارم منتقل شد.
علمی 9014**2022

نظر خود را ثبت کنید