جلبک , فناوری , دانشگاه " />

نشست تخصصی جلبک در دانشگاه خلیج فارس آغاز شد

  • تاریخ انتشار : 1398/2/11 ساعت : 14:08 - 4 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
بوشهر-ایرنا- نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی روز چهارشنبه در تالار ابن سینا دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مسئول برگزاری نشست تخصصی جلبک در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: در 2 روز برگزاری این نشست، میزگردهای تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان، مزیت‌های توسعه کاربرد جلبک و ایجاد فناوری مرتبط با آن بررسی می شود تا نقشه راهی در این زمینه طراحی شود.
محمود نفیسی افزود: همزمان با این نشست، نمایشگاه تخصصی ویژه معرفی محصولات و شرکت‌های فعال در حوزه جلبک نیز با حضور 14 شرکت دانش بنیان برپا شده است.
وی ادامه داد: وجود انواع جلبک‌ها و جایگاه مهم استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی، باعث شده که این استان به عنوان محلی برای ایجاد صنایع جانبی جلبک مطرح شود.
رئیس پژوهشکده خلیج فارس ادامه داد: هسته پژوهشی جلبک در این پژوهشکده وجود دارد که اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و چند دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه شیراز و شهید بهشتی در آن فعالیت دارند.
نفیسی تصریح کرد: با توجه به اینکه جلبک به صورت خام در کشور ما مصرف ندارد، پس باید به فکر فرآوری آن باشیم چراکه فرآوری آن ارزش افزوده و کارآفرینی به دنبال دارد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: ارتقا جایگاه علمی، بین المللی سازی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین سه رویکرد سند مهم و راهبردی این دانشگاه است.
عبدالمجید مصلح افزود: این دانشگاه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود حل مشکلات اساسی جامعه را نیز دنبال می کند.
وی یادآور شد: نفت، گاز و پتروشیمی و دریا ظرفیت عمده استان بوشهر است که عمده مزیت ها و ظرفیت های شکل گرفته در دریا، حوزه زیستی است که برپایه آن زیست فناوری دریایی می تواند برای استان بوشهر بصورت ویژه مورد توجه باشد.
مصلح ادامه داد: اکنون بالغ بر 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می شود که این مهم باعث شده تمرکز ویژه ای بر حوزه زیست دریایی بویژه در حوزه جلبک در استان شکل بگیرد.
وی عنوان کرد: توسعه محصولات فناورانه و ایجاد شماری شرکت دانش بنیان و فناورانه بطور خاص روی جلبک از جمله نتیجه های تمرکز استان بوشهر در حوزه زیست دریایی است.
در این نشست 2 روزه روسای دانشگاه‌های استان‌های ساحلی کشور، صنعتگران و فعالان حوزه جلبک، نقشه راه توسعه استفاده از جلبک را بررسی می‌کنند.
7212/6045

نظر خود را ثبت کنید