موسیقی , دلاوری خرمشهر , ساز شاهو " />

دلاوری‌های ارتش درخرمشهر به روایت گروه سازهای ایرانی شاهو

تهران - ایرنا - آهنگساز و رهبر گروه بزرگ سازهای ایرانی شاهو گفت: یک آلبوم صوتی و تصویری برای تجلیل از تکاوران نیروی دریایی ارتش در نبرد خرمشهر در دست تولید داریم که بزودی و در سال جاری منتشر می شود.
«حامد صقیری» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ،گفت: این آلبوم مجموعه ای روایی است که به ناگفته های جنگ تحمیلی و جانفشانی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نبرد خرمشهر می پردازد.
وی با بیان اینکه این یک پروژه کاملاً غیردولتی و غیرسفارشی است، ادامه داد: این مجموعه بیش از40 دقیقه و نزدیک به 2 سال بر روی آن کار شده است.
صقیری اظهارداشت: این اثر براساس برداشت های شخصی من از خاطرات و صحبت های ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران دریایی ارتش در جنگ تحمیلی نوشته و تنظیم شده است.
این آهنگساز افزود: ضبط تصویری این پروژه ارکسترال ایرانی در شهرک سینمایی دفاع مقدس به مدت یک هفته انجام می‌شود و اجرای زنده این اثر نیز در مرداد یا شهریور امسال در تالار وحدت خواهد بود.
وی یادآور شد: تلاش می شود یک اجرای زنده نیز در روز نیروی دریایی ارتش داشته باشیم که در این خصوص هماهنگی هایی در حال انجام است.
صقیری در ادامه هدف و انگیزه خود از این کار را تجلیل از جانفشانی های قهرمانان دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: نباید رنگ و بوی سیاسی به قهرمان‌های جنگ داد و باید این دلاوران به عنوان قهرمانان ملی به مردم معرفی شوند.
به گزارش ایرنا، حامد صقیری تاکنون آلبوم‌های متعددی از جمله «سلطانیه»، «شهان آسمانی»،«برمدار تنبور»،«زنان سرزمین من»،«داغ سودای محمد (ص)»،«سخن‌های نهان»،«بی چند و چون»و«یادگار یار» را منتشر و همراه با گروه شاهو کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.
فراهنگ ** 9494 **

نظر خود را ثبت کنید