معارفه «ویلموتس»؛ فردا پنجشنبه

  • تاریخ انتشار : 1398/2/25 ساعت : 15:35 - 4 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور

جلسه معارفه سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، فردا (پنجشنبه) برگزار می شود.

«مارک ویلموتس» سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) وارد ایران شد. وی دقایقی قبل از آکادمی فوتبال و سپس ورزشگاه آزادی بازدید کرد و سپس وارد جلسه ای خصوصی با «مهدی تاج» رئیس و «ابراهیم شکوری» سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال شد.

چنانچه مشکلی در این جلسه ایجاد نشود، وی تا ساعتی دیگر قرارداد رسمی خود را با فدراسیون فوتبال ایران امضاء خواهد شد.
همچنین قرار است جلسه معارفه وی نیز فردا (پنجشنبه) برگزار شود.
پس از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2019 دوران هشت سال حضور «کارلوس کی روش» در تیم کشورمان به اتمام رسید.
پس از آن از نام هایی چون «یورگین کلینزمن»، «یولین لوپتگی»،«خوزه فوساتی»، «زاکه رونی»، «هروه رنار» و «برانکو ایوانکوویچ» برای جانشینی کی روش مطرح شد.
در این بین، به نظر می رسید که رنار و برانکو جدی ترین گزینه های تیم ملی ایران هستند، اما در نهایت مسؤولان فدراسیون، ویلموتس بلژیکی را گزینه بهتری دانستند.
ویلموتس در زمانی که خود بازیکن بود، یکی از بهترین های بلژیک و حتی فوتبال اروپا محسوب می شد و عملکرد خاطره انگیزی در تیم ملی بلژیک در جام جهانی 1994 و باشگاه شالکه آلمان و بوردو فرانسه داشت.
او 70 بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و 28 گل به ثمر رساند و چند سال نیز کاپیتان این تیم بود.
وی از سال 2003 وارد عرصه مربیگری شد و در تیم های شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک به عنوان دستیار فعالیت کرد.
شانس در سال 2012 به ویلموتس رو کرد تا هدایت تیم ملی بلژیک را به عنوان سرمربی عهده دار شود.
او تیم پرستاره بلژیک را از رنکینگ چهل و چهارم رتبه فیفا به جایگاه دوم رساند و در طول 51 بازی به همراه بلژیک، 34 برد، 8 تساوی و 9 باخت به دست آورد، اما نتوانست این تیم پرامید را در جام جهانی 2014 و یورو 2016 به موفقیت رسانده و برکنار شد.
ویلموتس سال 2017 سرمربی ساحل عاج شد و خیلی زود پس از پنج بازی که ثمره آن چهار تساوی و یک باخت بود، حکم اخراج دریافت کرد.
تیم ملی فوتبال ایران خردادماه در دو دیدار تدارکاتی به مصاف سوریه و کره جنوبی می رود که این بهترین فرصت است تا ویلموتس شناخت کافی را از تیم ملی ایران پیدا کند.


نظر خود را ثبت کنید