«پنج جواهر برفی»، سومین قله بلند جهان دو قربانی گرفت/ مفقود شدن یک شیلیایی

  • تاریخ انتشار : 1398/2/26 ساعت : 13:18 - 4 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
کانگچن چونگا (Kangchenjunga) «پنج جواهر برفی» در رشته کوه هیمالیا سومین قله بلند جهان است و به همراه چهار قلهٔ دیگر مجاور خود، شامل ۵ قله است که همگی آنها بالای ۸۴۵۰ متر هستند.
دو کوهنورد هندی در راه صعود به سومین قله بلند جهان جان باختند و یک شیلیایی نیز در کمپ 4 این قله مفقود شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو کوهنورد هندی که در راه صعود به قله کانچن چونگا، سومین قله مرتفع جهان بودند، جان خود را از دست دادند.

«بیپلاب بادیا»۴۸ ساله و «کونتال کرار»۴۶ ساله روز گذشته و در ارتفاع ۸۲۷۱ متری و به دلیل بیماری ارتفاع و برف‌کوری و هایپوترمی نیاز به امدادرسانی پیدا کردند که هر دو نفر توسط تیم نیرمال پورجای نپالی امدادرسانی و به کمپ۴ منتقل شدند.

همچنین تعدادی امدادگر نیز با هدف انتقال دو کوهنورد به کمپ ۲ تا کمپ ۴ را صعود کرده و کپسول‌های اکسیژن و سایر موارد مورد نیاز هم به همراه داشتند.

طبق برنامه قرار بود صبح امروز پس از انتقال آنان به کمپ ۲ توسط هلی‌کوپتر، امدادرسانی صورت بگیرد اما متأسفانه جان خود را از دست دادند.

*مفقود شدن یک شیلیایی و سرمازدگی یک آلمانی

اما مرگ دو کوهنورد هندی تنها خبر ناگوار از سومین قله بلند جهان نیست و یک شیلیایی هم بعدازظهر روز گذشته و به دلیل بازگشت دیرهنگام از قله، در بالاتر از کمپ ۴ این کوهستان مفقود شده است.

علاوه بر این یک کوهنورد آلمانی نیز در کمپ ۴ به دلیل سرمازدگی شدید در انتظار امدادرسانی‌ است.
 
گفتنی است، کانگچنجونگا (Kangchenjunga) «پنج جواهر برفی» در رشته کوه هیمالیا سومین قله بلند جهان است و به همراه چهار قلهٔ دیگر مجاور خود، شامل ۵ قله است که همگی آنها بالای ۸۴۵۰ متر هستند.
 
این کوه کاملاً از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با رشته کوه‌های عظیم احاطه شده است.
 
رشته کوه‌های کانگچنجونگا دارای شکلی مانند یک حرف X خیلی بزرگ هستند. ارتفاع این قله به ۸۵۸۶ متر می‌رسد. این کوه شرقی‌ترین ۸۰۰۰ متری جهان به شمار می‌رود. و در مرز بین هند و نپال قرار دارد.

نظر خود را ثبت کنید