GT 2020، جادارترین مک‌لارن جهان (+عکس)

در جلوی خودرو هم یک محفظهٔ بار 150 لیتری وجود دارد که مجموع ظرفیت بار GT را به 570 لیتر می‌رساند.

مک‌لارن وعده داده که محصول جدید GT این برند، بازی "گرند تورر" های جهان را ترکیب منحصربه‌فردی از سبکی، سازه، قدرت، موتور قدرتمند توئین توربوی V8 جدید فضای داخلی بی‌سابقه که  پیش از این در هیچ از محصولات این کمپانی دیده نشده تغییر دهد.

در کنار همه این ویژگی‌ها، مدل جدیدخودروساز بریتانیایی عملکرد دقیق از یک ابر خودرو را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "موتور1"، DNA  مک‌لارن GT اشتراکات زیادی با مدل "اسپیدتیل" مک‌لارن دارد و چهارمین مدل برنامه کسب و کار این برند برای سال 2025 به شمار می‌آید. این خودرو تعریف جدیدی از خودروهای مک‌لارن ارائه می‌دهد و در سطحی دیگر راحتی زیادی را در مسافت‌های طولانی برای سرنشینان ارائه می‌دهد. GT جدید مک‌لارن، سبک‌تر، سریع‌تر و واکنشی‌تر از مدل دیگری در این بخش ظاهر شده است.


خودرو از فیبر کربن مونوسل II-T بر ساخjار مونوکوک، ساخته شده و سطح جدیدی از استحکام و سختی را ارائه می‌دهد. وزن کل خودرو نیز 1530 کیلوگرم است که برای این سطح از استحکام بسیار مناسب است. بخشی از فضای 420 لیتری فضای بار در زیر محفظه شیشه‌ای و شفاف در انحنای شیب سقفی قرار دارد. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک محفظهٔ بار 150 لیتری وجود دارد که مجموع ظرفیت بار GT را به 570 لیتر می‌رساند که از همهٔ محصولات قبلی مک‌لارن بیشتر است.



با ورود به کابین، شما با فضایی دلچسب روبه‌رو می‌شوید که برای سفرهای طولانی طراحی شده است. صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم و گرمکن از این گزینه‌ها هستند. صندلی‌ها یبا تکیه‌گاه‌های ویژه و پشتیبانی از شانه‌ها خستگی کمتری را برای سرنشینان رقم می‌زهند.



این خودرو همچنین دارای "دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته"، روشنایی محیطی و سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک (اختیاری) به جای پنل فیبرکربنی مشکی است.



مک‌لارن برای افزایش راحتی سرنشینان و کاهش سر و صدای موتور، از یک سامانه مولد قدرت با ابعاد کمتر از 600LT بهره می‌برد. موتور 4 لیتری توئین توربوی  V8 این خودرو با گشتاور 630 نیوتن متر توانی حدود 620 اسب‌بخار تولید می‌کند. این آمار در زمانی حدود 3.2 ثانیه شتاب صفر تا صد خودرو را رقم می‌زنند.



مک‌فنرهای GT از نوع هیدرولیکی هستند که با برخورداری از سیستم کنترل دامپینگ فعال، سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و پیست را ارائه می‌کند درحالی‌که به‌صورت معمول خودرو در حالت راحت قرار دارد.


ثبت‌نام این خودرو در حال حاضر انجام شده و تحویل آن در پایان سال جاری صورت می‌گیرد. جدیدترین GT های مک‌لارن در آمریکا حدود 210 هزار دلار قیمت داشته و معادل 163 هزار پوند دارد.


نظر خود را ثبت کنید