تجاوز قایق‌ اسرائیلی به حریم آبی لبنان

ارتش لبنان در بیانیه‌ای از نقض مجدد حریم آبی خود از سوی یک فروند قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح لبنان در بیانیه یکشنبه خود از نقض حریم آبی این کشور از سوی یک فروند قایق‌ توپدار ارتش صهیونیستی خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری رسمی لبنان» در این بیانیه آمده که «امروز ۱۹ می ۲۰۱۹ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) بین ساعت ۴:۴۶ و ۵:۳۶ به وقت محلی یک قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی حریم آبی لبنان در «راس‌الناقورة» در جنوب لبنان را نقض کرد و ۲۶۰ متر وارد حریم آبی منطقه شد.»

ارتش لبنان اعلام کرد که موضوع نقض حریم دریایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) هم‌اکنون در حال بررسی است.

لبنان در زمینه ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی اختلافاتی دارد. بیروت تلاش می‌کند با تسریع در روند ترسیم مرزهای دریایی عملیات حفاری برای اکتشاف نفت و گاز از بلوک نفتی شماره ۹ در دریای مدیترانه را آغاز کند.

رژیم صهیونیستی، بارها حریم هوایی و زمینی لبنان نقض کرده و هشدارهای مقام‌های لبنانی در این خصوص بی‌فایده بوده است.

در حالی‌که قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد به دنبال جنگ سال ۲۰۰۶ بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و هدف از آن جلوگیری از تکرار تنش بین دو طرف بود، اما گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی به طور متوسط در ماه ۱۵۰ بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.


نظر خود را ثبت کنید