وزیر دفاع پیشین آمریکا: تحرک نظامیان ما برای واداشتن ایران به توافق جدید است

 «جیمس متیس» وزیر دفاع پیشین دولت «دونالد ترامپ» که جای خود را به 'پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون داده است، بامداد سه شنبه گفت: تحرک نظامیان ما برای واداشتن ایران به آمدن پای میز مذاکره وانعقاد توافق جدید است.

به گزارش ایرنا، متیس درپاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» عربی که از ابوظبی پخش می‌شود، در خصوص ارزیابی اش از اوضاع کنونی منطقه ادعا کرد: آن چه ما به دنبال آن هستیم، تصحیح برخی از موارد موجود در توافق هسته‌ای با ایران است و طبیعتا این ماموریت سیاستمداران و رهبران جهان است.

وی ادامه داد: به همین خاطر زمانی که نگرانی‌های اولیه پدیدار شد، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت که حضور نظامی را با کمک کشور‌های دوست خود در منطقه تقویت کند.

متیس مدعی شد: این کار برای آن صورت گرفت تا مشکلات منطقه را که ناشی از رفتار‌های ایران بود، در اینده حل و فصل شود و به یک توافق جدید با تهران برسیم.

وزیر دفاع پیشین آمریکا درپاسخ به سؤال خبرنگار که از وی پرسید «دلیل تحرکات اخیر آمریکا در منطقه چیست، گفت: آن چه من بر آن تاکید دارم این است که این اقدامات ما، تنها برای حفظ امنیت و نه شروع یک جنگ است.
متیس با ادعای این که «این اقدامات برای جلوگیری ازآغاز یک جنگ است» اضافه کرد: راه‌های زیادی وجود دارد که نه تنها منجر به آغاز یک جنگ نخواهد شد، بلکه می‌توان از آن برای حل مشکلات بهره گیری کرد.

نظر خود را ثبت کنید