شهردار اعلام کرد:

وجود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر زباله گرد در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: قرار است در قالب یک برنامه جامع ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر زباله گردی که در سطح شهر از این محل امرار معاش می‌کنند سروسامان یافته و خود آنها در قبال دریافت زباله خشک از شهروندان نسبت به تأمین هزینه و درآمدزایی از این محل اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: قبل از سال ۹۴ و در برخی اقدامات غیرکارشناسی، قراردادهایی با هدف تولید برق و کمپوست از زباله در شهر اردبیل منعقد شده بود که نه تنها این پروژه‌ها به سرانجام نرسید بلکه ما بعد از سال‌ها درگیری و اختلاف نظر با سرمایه‌گذاران موفق به تعیین تکلیف آنها نشدیم.

شهردار اردبیل گفت: تاکنون طرح تفکیک زباله از مبدا به رغم اعلام علاقمندی برخی شرکت‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری به نتیجه نرسیده و ما از این به بعد باید با اولویت منافع مردم و شهر از فرصت‌سوزی‌ها پرهیز کرده و به سمت تأمین منافع شهر و شهروندان و تعیین تکلیف نهایی در این حوزه حرکت کنیم.


لطف‌اللهیان به تاکید وزارت کشور و استانداری اردبیل برای تعیین تکلیف موضوع پسماند و بازیافت زباله در مراکز استان‌ها اشاره کرد و افزود: ما اخیراً با یک شرکت سرمایه‌گذار با هدف تولید زغال به توافق اولیه رسیدیم ولی هنوز عقد قرارداد انجام نشده و قطعاً با توافق نهایی سعی خواهیم کرد این کار را با مشارکت سرمایه‌گذار به انجام برسانیم.


وی ادامه داد: هم راستا با این کار و در یک حرکت نوآورانه و دانش بنیان عده‌ای جوان خوش فکر اقدام به تهیه اپلیکیشنی کردند تا با همکاری خود مردم عملیات تفکیک زباله از منازل شروع شود. این شرکت دانش بنیان مجوز خود را از یک نهاد دیگر دریافت کرده و همچون شرکت اسنپ فعالیت خود را انجام داده و در حوزه تفکیک زباله از مبدا و انتقال زباله خشک به محل مورد نظر برنامه‌ریزی خواهد کرد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: به همراه سایر شهرداری‌ها علیه اسنپ طرح دعوی کردیم اما در دادگاه دعوی ما رد شده چرا که اسنپ مجوز خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد و دادگاه اعلام کرده نیازی به اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری نیست.


لطف‌اللهیان در مورد گله‌مندی برخی از همشهریان از محل دریافت هزینه مازاد در راستای توسعه فاضلاب و اخذ انشعاب آب خاطرنشان کرد: برخی از همشهریان با مراجعه به شهرداری گله‌مند بالا بودن تعرفه‌ها در این زمینه به ویژه خرید انشعاب فاضلاب هستند و دلیل این سنگینی هزینه‌ها را مصوبه شورا از محل تبصره ۳ می‌دانیم.


وی گفت: مسئولان آب و فاضلاب با ارائه دو تعرفه هزینه سنگینی را برای شهروندان در قبال صدور مجوز انشعاب از همشهریان درخواست می‌کنند که انتظار می‌رود که شورای شهر نسبت به تعدیل این تعرفه‌ها اقدام کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید