۵ جودوکار به کمپ آلمان اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون جودو گفت: ۱۲ خرداد ماه ۵ نفر از جودوکاران ایران در رده بزرگسالان و جوانان به کمپ آلمان اعزام می‌شوند.

آرش میراسماعیلی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما سال سختی را در مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو داریم و باید برای کسب سهمیه المپیک امتیازات موردنظر را از این مسابقات به دست آوریم.

وی به مسابقات گرند پری چین اشاره و خاطرنشان کرد: دو نفر از ورزشکاران ما در این مسابقات حاضر بودند که سعید ملایی با امتیازات بالا و کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات خوش درخشید و بعد از دو سه ماه دوری از میادین توانست به صدر رنکینگ جهانی برگرد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: هر چند محمد محمدی بریمانلو نتوانست در این مسابقات مدالی را کسب کند اما تلاش می‌کنیم تا ۱۲ خرداد ملایی و بریمانلو را به همراه سه نفر دیگر از اعضای تیم ملی جوانان عازم کمپ آلمان کنیم تا با بهترین‌های جودوی دنیا در این کمپ تمرین کنند.

وی از تدارک دو کمپ قبل از مسابقات جهانی و طراحی آن برای جودوکاران خبر داد و گفت: مسابقات جهانی جودو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد که برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است که امیدواریم تیم بزرگسالان ما در کسب مدال در جایگاه شایسته‌ای قرار گیرد.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: در بخش جوانان و نوجوانان نیز سال سختی را پیش رو داریم به طوری که تیم ما در مرداد ماه در مسابقات آسیایی حضور پیدا خواهد کرد و در هر دو رده جوانان و نوجوانان امسال تیم ایران در مسابقات جهانی نیز حضور خواهند داشت.

میراسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر و براساس آخرین آمارها ۶۲ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در رشته جودو داریم که اطلاعات آنها در سامانه به ثبت رسیده است. کمتر از ۲۰ درصد این ورزشکاران زن هستند و این به دلیل شرایط و محدودیت خاصی است که جودوکاران زن ما باید با حفظ حجاب در مسابقات حضور یابند و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم درصدد حمایت از تیم بانوان هستیم تا در شرایط مناسب در مسابقات جهانی و بین‌المللی حضور یابند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید